Zrýchlenie z pokoja na stovku zvládne toto rodinné vozenie za krásnych 4,7 s, čo je len o pár desatín horšie ako má súrodenec vo verzii kupé RS5. Maximálka je štandardne elektronicky limitovaná na 250 km/h, ak však u predajcu pekne poprosíte, posunú vám ju na 280 km/h. Niet pochýb o tom, že bez obmedzovača toto auto bez problémov prekoná
300 km/h...


Súčasťou výbavy je vďaka komplexnosti elektronických pomocníkov na palube aj funkcia Launch Control pre efektívne odpaly z miesta. Audi RS4 je vlastne inak prezlečená RS5-ka. To znamená, že motor V8 je spriahnutý s dvojspojkovou 7-stupňovou robitizovanou prevodovkou Stronic.

Medzinápravový diferenciál systému pohonu quattro dokáže deliť krútiaci moment motora medzi prednou a zadnou nápravou tak, že dopredu pošle v prípade potreby až 70%, na zadnú nápravu zas dokáže zaslať až 85%. Súčasťou systému je diferenciál s vektorovým prerozdeľovaním hnacej sily pribrzďovaním vnútorného kolesa. Týmto sa na vonkajšie koleso presúva adekvátne viac hnacej sily, čo cez zaťažené koleso pomáha nie len lepšie preniesť hnaciu silu, ale aj výdatne pomáha autu zatočiť do zákruty.


Ďalšou zaujímavou technickou novinkou je elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý je nie len ľahší, energeticky efektívnejší, ale tento konkrétne má aj funkciu samočinného dorovnávania auta pri brzdení na povrchoch s nízkou adhéziou. Podobne ako iné moderné audi dnes, aj RS4-ka ponúka drive select systém s režimami Comfort, Auto, Sport. Tento systém ovplyvňuje aktivitu posilňovača riadenia, prevodovky a citlivosti plynového pedála. Zmena týchto nastavení môže byť komplexnejšia o príplatkové aktívne systém pruženia Dynamic Steering a Sport Suspension Plus.

Maximálny výkon atmosférického V8 motora s tradičným audiňáckym objemom 4,2 l je krásnych 331 kW (450 k) a 430 Nm.

Na pohľad kráľovský model RS4 od tých "ostatných" Áštvoriek rozoznáte veľmi jednoducho. Nie len väčšími diskami kolies s priemerom 19 alebo 20 palcov, o 20 mm nižšej svetlej výške, ale aj agresívnejším vzhľadom a hliníkovými doplnkami na maske a vonkajších zrkadlách. Tiež podľa ohromných rozmerov bŕzd, ktoré môžu byť buď oceľové chladené s vŕtaním, prípadne karbón-keramický set, ak sa majiteľ pri zaškrtávaní príplatkovej výbavy pri objednávaní veľmi neobmedzoval...


Oficiálnu svetovú premiéru bude mať RS4-ka na Ženevskom autosalóne 2012 a jej hlavným konkurentom bude z hľadiska formy a jazdných výkonov najmä C63 AMG od Mercedes-Benz, ale samozrejme aj každé BMW M3 E90-E92, Cadillac CTS-V lebo Lexus ISF.