Expanzia McLarenu začala typom MP4-12C, ktorého výrobu už ukončili a nahradili ho novým 650S. Z neho momentálne britský výrobca ponúka kupé a spider. Vrcholný P1 už do produkcie nepočítame, pretože je úplne vypredaný. No neostane tomu tak dlho podľa slov generálneho riaditeľa Mika Flewitta, pretože budúci rok predstavia na ženevskom autosalóne nové auto, ktoré nateraz poznáme pod označením P13. Má sa stať základom ponuky značky a vychádzať z techniky 650S, takže s rovnakým motorom 3,8 l a dvomi turbami bude za menej peňazí ponúkať vlastne rovnako špičkovú techniku. Výkon bude ale nižší, to dá rozum keďže má byť v hierarchii pod 650S.


Cena P13, ktoré by malo atakovať stovku pod 4 sekundy a dosiahnuť topspeed až 300 km/h by mala byť okolo 210 000 USD, teda 154 000 Eur. Nie je to málo, ale kde je povedané, že McLaren má byť tuctové auto? Výkonom i cenou  by malo P13 byť priamym konkurentom pre Audi R8 alebo Porsche 911 GT3. Dizajnéri sľubujú všestrannejšie a príjemnejšie používanie auta, ako i viac úložných priestorov.

Tretím radom, ktorý McLaren chce ponúkať bude P15, ktorý postavia nad 650S, relatívne blízko k aktuálnemu P1. Lenže jeho produkcia nebude limitovaná a za trochu rozumnejšiu cenu. Hybridný športiak s cenou 370 000 - 440 000 Eur chcú uviesť na trh v roku 2017. V horizonte desiatich rokov potom chce automobilka dosiahnuť produkcie 4000 - 6000 áut ročne, pričom všetky autá by mali byť hybridné, niektoré dokonca čiste elektrické. A čo SUV? Pridá sa k ostatným, predsa len pre Porsche je Cayenne zlatá baňa... Nie, nepridá. McLaren je výrobca športových áut, a zatiaľ nič také vo Wokingu neplánujú...

zdroj: edmunds.com