Ak by sa našiel niekto s chuťou spochybňovať novú Neveru R v priamke, skúste si zapamätať, že tento stroj zvládne šprint na štvrť míle za 8,23 sekundy! Rimac však tvrdí, že všetky úpravy na aute smerovali ku zlepšeniu chovania hlavne v zákrutách.
Prvý trik je samozrejme vo zvýšení systémového výkonu štyroch elektromotorov. Kým pôvodná Nevera produkovala 1914 koní, „eRko“ zlomilo dvojtisícovú hranicu a ponúka až (kombinovaných) 2107 koní.
V kontexte s tým je nutné zdôrazniť, že Rimac v snahe znížiť pohotovostnú hmotnosť auta neváhal zmenšiť batériu a samozrejme aj jej kapacitu. Kým štandardná Nevera ponúka akumulátor so 120-kilowatthodinami, novinka využíva novú generáciu článkov, ale s kapacitou zníženou na 108 kWh.
Automobilka dojazd Nevery R neuvádza, ale hovorí, že nová batéria lepšie zvláda vyšší výkon a je efektívnejšia. Pohotovostná hmotnosť auta sa však podľa dostupných informácií podarilo znížiť len o 35 kg, čo by znamenalo, že „eRko“ stále váži závratných 2265 kilogramov.
Rýchlejší nielen v priamke
Dynamika je však aj vďaka novým lepivejším pneumatikám Michelin Cup 2 ohromujúca. Šprint z miesta na stovku zvládne za 1,81 sekundy, čo je na úrovni pôvodnej Nevery, ale čas akcelerácie na 300 km/h sa podarilo skrátiť z 9,22 na 8,66 sekundy.
Nové gumy vám ale neposlúžia len v priamke. Rimac hovorí, že zvyšujú priečnu priľnavosť o 5 percent a znižujú nedotáčavosť o 10 percent. Pridajte k tomu agresívnejšiu geometriu podvozka a aerodynamický paket (difúzor a väčšie krídlo zvyšujúce prítlak o 15 percent) a dostanete auto, ktoré zvládne technickú pasáž okruhu Nardo o 3,8 sekundy rýchlejšie ako „bežná“ Nevera.
O spomalenie Nevery R sa stará nová generácia karbón-keramického brzdového systému Evo2 a ako správne tušíte, aj tento detail sa postaral o značný nárast ceny. Kým štandardná Nevera stojí dva milióny eur, za R budete musieť zaplatiť minimálne 2,3 milióna eur, a to samozrejme bez individuálnych prvkov výbavy, ktorých sú stovky.
Mate Rimac pri premiére nového Bugatti odhalil, že za tri roky sa jeho firme nepodarilo rozpredať 150-kusovú sériu Nevery. R vznikla ako reakcia na tento fakt, pričom automobilka má v pláne vyrobiť len 40 kusov ostrejšej verzie.
zdroj: Rimac