Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Po facelifte sa nové CLS 63 AMG bude dodávať s dvomi karosériami: a to ako Coupé alebo Shooting Brake (oficiálne "päťmiestne športové vozidlo s veľkými zadnými dverami"). A v troch vyhotoveniach: s pohonom zadných kolies, s permanentným pohonom všetkých kolies 4MATIC a ako model označený S (tiež s pohonom 4MATIC).

Najvýkonnejší agregát 5,461 litra V8 AMG biturbo určený pre model S poskytne svojimi parametrami (430 kW/585 k, 800 Nm) dych berúcu dynamiku pri nízkej deklarovanej úspornosti. Coupé CLS 63 AMG S tak (s prispením AMG 4MATIC) zrýchľuje z 0 na 100 km za 3,6 (respektíve Shooting Brake za 3,7) sekundy a vykazuje celkovú priemernú spotrebu 10,4 (respektíve 10,6) litra/100 km. Samozrejme, spotreba udávaná výrobcom je často krát veľmi optimistická, ale pár rokov dozadu sa udávali čísla násobne vyššie...

Interiér Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Interiér Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Motor V8 pre zvyšné dve vyhotovenia CLS 63 AMG (prvé s pohonom zadných kolies, druhé všetkých kolies 4MATIC) má krútiaci moment 720 Nm, pričom jeho výkon tiež narástol na 410 kW (557 k).

Adekvátne CLS 63 AMG ako coupé s pohonom zadných kolies zrýchli z 0 na 100 km za 4,2 (respektíve ako Shooting Brake za 4,3) sekundy pri celkovej spotrebe 9,9 (10,1) litra/100 km.

S pohonom 4MATIC na 100 km/h zrýchli ako coupé za 3,7 (respektíve ako Shooting Brake za 3,8) sekundy a má spotrebu 10,4 (respektíve 10,6) litra/100 km.

Mimochodom, myslíte si, že potenciálny kupec tohto auta rieši spotrebu?

Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Mercedes-Benz CLS 63 AMG

Sedemstupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT ponúka pre všetky CLS 63 AMG (rovnako ako pri E 63 AMG) jazdné programy: „C“ (riadená hospodárnosť s otravnou funkciou ECO štart-stop), „S“ (šport), „S+“ (šport plus) a „M“ (manuálny).

Všetky modely CLS 63 AMG sú vybavené športovým podvozkom AMG RIDE CONTROL s elektronicky regulovaným systémom tlmenia. Ak sa bavíme o náhone na všetky kolesá tak vedzte, že systém AMG 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment motora medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 33 : 67. Optimálnu trakciu zabezpečuje tiež lamelová spojka s blokovacím účinkom 50 Nm. Kompaktná a odľahčená konštrukcia pohonu všetkých kolies (rozdeľovacia prevodovka je súčasťou základnej) zvyšuje hmotnosť vozidla o 70 kg. Nadväzuje naň 3-stupňový systém ESP® špeciálne navrhnutý pre stály pohon všetkých kolies.

Pri CLS 63 AMG model S je navyše na zadnej náprave použitý samosvor. eSko sa svojim vonkajším vzhľadom od ostatných modelov odlišuje červenými brzdovými strmeňmi a logom AMG na zadných dverách s čiernym odsadeným písmenom „S“.

Každá verzia má na prednej a zadnej náprave ventilované a perforované brzdové kotúče s priemerom 360 milimetrov. Vpredu nájdeme 6 piestikové strmene a vzadu 4 piestikové.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG a obe karosárske verzie

Mercedes-Benz CLS 63 AMG a obe karosárske verzie

Mercedes Benz CLS 63 AMG so zadným pohonom príde na trh v apríli 2013, CLS 63 AMG s pohonom všetkých kolies a CLS 63 AMG model S nasledujú v júni.  Takže máte ešte niekoľko mesiacov, aby ste doplnili prasiatko doplna... Tieto autá rozhodne za to stoja!