Mercedes-Benz už v roku 2020 ohlásil, že jeho hierarchiu obohatí písmeno T. Premiéru takto označeného vanu automobilka avizovala na koniec apríla. Dnes už má vozidlo odhalenie za sebou, žiadne prekvapenia ale neprinieslo. Pod doposiaľ nepoužitým menom sa totiž skrýva honosnejšia verzia typu Citan dostupného v úžitkovom i osobnom variante.

Novinka teda stojí na rovnakej platforme ako Renault Kangoo a vďaka spoločnému skeletu má takmer identické rozmery. Ide o pôdorys 4 498 x 1 859 mm a výšku 1 811 milimetrov. Rázvor osí náprav meria 2 716 mm, pričom v budúcnosti ponuku vanu obohatí predĺžená verzia disponujúca sedemmiestnou konfiguráciou.

Od príbuzného modelu Citan Tourer sa trieda T konštrukčne nelíši. Má však pochrómovanú masku chladiča, odlišné strešné lyžiny a podstatne bohatší štandard, ktorý popri lakovaných nárazníkoch a spätných zrkadlách obsahuje diódové svetlomety, elektrické zadné okná či ľahkozliatinové disky kolies s priemerom 16 alebo 17 palcov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Interiéru dvojice súrodencov sa týkajú taktiež len kozmetické rozdiely, napríklad farba plastu na centrálnej konzole. Mierne odlišná je ponuka materiálov. Prístrojový panel si ponechal klasické budíky, ktoré delí 5,5-palcový displej. Na palubnej doske je obrazovka infotainmentu MBUX s uhlopriečkou 7 palcov. Novinka má viac sériového vybavenia, čo sa týka komfortu i bezpečnosti.

Spaľovací motor alebo elektrina

Mercedes-Benz triedy T debutoval s dvomi štvorvalcami, ktoré sú výsledkom spolupráce s alianciou Renault-Nissan-Mitsubishi. Na výber je 1,33-litrový zážihový alebo 1,5-litrový vznetový agregát. Oba motory ponúkajú dve naladenia označené číslami 160 a 180, ktoré už poznáme z viacerých iných modelov.

V prípade benzínu dosahuje slabšia verzia T 160 maximálny výkon 75 kW (102 k) a krútiaci moment 200 Nm, pri vyhotovení 180 sú špičkové parametre 96 kW (131 k) a 240 Nm. Diesel disponuje parametrami 70 kW (95 k) a 260 Nm alebo 85 kW (116 k) a 270 Nm. Všetky verzie sa štandardne so šesťstupňovým manuálom, s výnimkou benzínového základu môžu zákazníci siahnuť aj po dvojspojke so siedmimi stupňami.

Modelový rad časom rozšíri elektromobil, ktorý ponesie označenie EQT. Nemci ho už vlani načrtli prostredníctvom konceptu. Do ponuky dorazí neskôr než spaľovacie verzie, pričom popri ňom dostane batériový formát menom eCitan aj príbuzný produkt. Termín zatiaľ nie je známy. Dátum obchodného štartu nevieme ani v prípade konvenčnej triedy T, nemecká automobilka však v tlačovej správe sľubuje základnú cenu menej než 30-tisíc eur.

Zdroj: Mercedes-Benz

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov