Áno, znalci doplnia, že tu bol napríklad Brabus, ktorý pod kapotu triedy W210 implantoval aj 7,3-litrovú V12, ale držme sa automobilky, nie rôznych úpravcov. Dajú sa nájsť aj modely, ktorým v Mercedese ešte zväčšili zdvihový objem na 6,3 litra, ale tých je tak pramálo, že sa asi ani do múzea značky nedostali.
Tento konkrétny kus, ktorý aktuálne Mercedes vo svojom múzeu vystavuje, je v nádhernom stave a vystavený je v oddelení youngtimerov. Kto by chcel vedieť, koľko vôbec vyrobili E60 AMG, tak to nie je úplne známe. Autá sa počítajú s E50 AMG, teda menšou verziou. Tých vzniklo celkovo 2960 a podľa značky by tak na E60 AMG malo pripadať menej ako 200 vozidiel!
Druhý najdrahší Mercedes svojej doby
Cena tohto modelu začínala na približne 200 000 nemeckých mariek a bolo to druhé najdrahšie auto značky. Viac ste vtedy dali len za predĺženú S 600 generácie W140 a aj to nie o veľa, tá stála 210 220 nemeckých mariek. Pre porovnanie s bežným osemvalcovým modelom E430... E60 AMG bola prakticky dvojnásobne drahšia, základná V8 totiž štartovala na 104 995 DM.
Pod prednou kapotou E60 AMG je umiestnený vidlicový zážihový osemvalec s prevŕtaným zdvihovým objemom na 6,0 litra, maximálnym výkonom 280 kW (381 koní) a 580 Nm. Z 0 na 100 km/h to automobil zvládol za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť bola obmedzená na 250 km/h. Cena auta v tomto stave sa dnes už ťažko odhaduje, v prípade takto málo zachovaných modelov budú rozhodovať prípadné aukcie a ochota záujemcov utrácať.
Ak si chcete vrcholný model spomedzi bežných Mercedesov vtedajšej doby pozrieť naživo, môže navštíviť múzeum v Stuttgarte do 12. apríla 2026, dokedy tam toto auto budú vystavovať. Cena za vstup do múzeu začína na 16 eur.
zdroj: Mercedes-Benz








































