Volker Mornhinweg, riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH povedal:"Modelom SLS AMG s elektropohonom chceme nanovo definovať pojem športové auto. Nie je to pre nás len veľká eko zopdovednosť, rovnakú pozornosť musíme venovať vzrušeniu a typických výkonov hodných AMG."

SLS eDrive využije veľa zo štandardného hardvéru SLS so spaľovacím motorom. Najväčšou zmenou bude priestorom vynútená zmena zavesenia predných kolies z dvojitého lichobežníka na klasické spodné rameno a tlmiacu vzperu. Toto riešenie pravdepodobne ovplyvní jazdné vlastnosti na limite. Na pohon však budú slúžiť 4 elektromotory umiestnené v kolesách, každý z výkonom 98 kW (133 k).

Elektromotory budú naviazané na zariadenie rozdeľujúce výkon medzi kolesá v reálnom čase, čo na povrchoch s menšou adhéziou zabezpečí najviac výkonu kolesu s najlepšou trakciou. Spolu ponúknu elmotory výkon až 392 kW (533 k) a až 880 Nm! I keď je údaj max. výkonu pre eDrive mierne nižší, elektro SLS bude mať k dispozícii o viac než 270 Nm viac krúciaceho momentu. To by celkovo výrazne ťažšiemu autu kvôli akumulátorom malo udeliť porovnateľné dynamické parametre, okrem max. rýchlosti.


SLS AMG eDrive by mal zvládnuť šprint na 100 km/h za 4 s, 6,2 litrový V8 za 3,8 s. Maximálna rýchlosť bude tesne okolo 200 km/h, akčný rádius Li-Ion batérii bude okolo 150 - 200 km a plné nabitie by malo trvať 6 - 8 hodín. Elektroverzia SLS AMG sa u predajcov trojcípej hviezdy neobjaví skôr než o 5 rokov.

 

Viac našich starších správ o SLS AMG nájdete tu:

www.topspeed.sk/w3m_mercedesbenz-slc-gullwing

www.topspeed.sk/w3m_mercedesbenz-sls-amg

www.topspeed.sk/w3m_video-mercedes-sls-amg

www.topspeed.sk/w3m_interier-mercedesbenz-sls-amg

 

Zdroj obrázkov:
Mercedes-Benz
LAutomobile Magazine