Mitsubishi Engelberg Tourer nie je žiadnou novinkou. Verejnosti ho ukázali už na autosalóne v Ženeve. Využíva systém pohonu Twin Motor PHEV, ktorý bol vyladený a vyskúšaný v modeli Outlander PHEV, s ktorým zažila automobilka veľký úspech (za päť rokov predali len v Európe viac ako 130 000 kusov). Engelberg ho však dopĺňa o technológiu elektrifikácie budúcej generácie a systém riadenia pohonu všetkých kolies.

Batéria s vysokou kapacitou je zabudovaná pod podlahou medzi nápravami. Pohon Twin Motor zahŕňa výkonné a hospodárne elektromotory vpredu aj vzadu. Rozloženie motorov je veľmi premyslené a ponúka viac miesta pre posádku. Keď sa už bavíme o priestore pre posádku, Engelberg disponuje až tromi radmi sedadiel. Interiér je podľa mňa jedným z najkrajších a najštýlovejších, aký som videl za posledné roky, posúďte sami. 

70 km dojazd na elektrinu

Keďže nejde o elektromobil, nemôžeme čakať oslňujúci elektrický dojazd. Podľa metodiky WLTP by mal Engelberg zvládnuť čisto na elektrinu asi 70 km, čo na jazdu po meste bohato stačí. Pri plne nabitej batérii a s plnou nádržou paliva ponúkne celkový dojazd viac ako 700 km, čo je veľmi slušné číslo.  

Pohon 4WD

Engelberg využíva technológiu AYC pre rozdeľovanie hnacej sily medzi predné kolesá spoločne so stálym pohonom všetkých štyroch kolies na báze dvojice elektromotorov Twin Motor. Toto riešenie sa používa spoločne s integrovaným systémom pohonu všetkých kolies S-AWC od Mitsubishi, ktorý prináša aj zlepšenie jazdných vlastností auta. 

Prevádzkový riaditeľ Mitsubishi Motors Corporation, Ashwani Gupta, tiež dodal, že budú aj naďalej rozširovať svoje portfólio elektrifikovaných vozidiel a chcú sa etablovať ako líder v kategórii PHEV (plug-in hybrid electric vehicle). Engelberg to do sériovej podoby pravdepodobne nedotiahne, no podľa špionážnych fotiek by mal byť do veľkej miery predlohou pre nový Outlander.