Lada Niva Legend je už doslova legendou, veď ide o jedno z najdlhšie vyrábaných áut na svete. A hoci sa od svojho vzniku v zásade vôbec nezmenila, stále sa dobre predáva a dopyt prevyšuje výrobné kapacity automobilky. AvtoVAZ aj preto nehodlá jej výrobu ukončiť a snaží sa ju priebežnými modernizáciami udržať v pozornosti zákazníkov. Najnovším prírastkom bude verzia Lada Niva Legend Sport. Veľa športovosti už z princípu svojho fungovania pobrať nemôže, okrem vizuálnych zmien sa však rozhodne bude mať čím pochváliť aj po strane techniky. Ruská automobilka teraz o Nive Sport prezradila trochu viac.

S elektronickou uzávierkou

Automobilka priznáva, že má momentálne problémy s dodávkami nového motora 1.8 16V a tak sa zatiaľ pod kapotou verzie Sport objavia staršie agregáty s objemom valcov 1,6 a 1,7 l. Aj naďalej je však v pláne štvorvalec 1.8 16V (VAZ21129) s výkonom 90 kW. Kvôli jeho väčšej konštrukcii auto dostane len sadu na opravu defektu alebo plnohodnotnú rezervu na dvere kufra, pod kapotou už totiž vedľa motora 1.8 16V nezostáva pre náhradné koleso žiadne miesto. Základné disky Nivy Sport narastú na priemer 17 palcov (štandard pre Nivu Legend sú 16-palcové disky) a zadná náprava dostane silnejšie uchytenie do skeletu. Novinkou, ktorá by sa mala neskôr objaviť aj v ostatných Nivách, je však elektronická uzávierka medzinápravového diferenciálu. Niva tak príde po 46 rokoch výroby o tretiu páku na stredovom tuneli (nahradí ju tlačidlo). Neskôr sa objaví aj samosvorný zadný diferenciál, či otvorený diferenciál s elektronicky aktivovanou mechanickou uzávierkou. Kedy sa Niva Legend Sport presne objaví v sériovej výrobe, AvtoVAZ zatiaľ nešpecifikoval.

zdroj: Lada online