Mercedes dosiahol svoj úspech aj vďaka novej triede S.

V porovnaní s minulým rokom hodnota značky stúpla o 8 % na 34,34 miliárd dolárov (27,49 miliárd eur). Hodnota značky neustále rastie od roku 2009. V posledných dvoch rokoch sa však Mercedes zastavil teste pred top 10, skončil na 11. mieste.

V rámci automobiliek však Mercedesu nepatrí úplné prvenstvo. Toyota skončila na 8. mieste s hodnotou 42,39 miliardy dolárov (33,93 miliárd eur) a 20% rastom. V testom závese za trojcípou hviezdou je BMW. Jeho hodnota dosahuje 34,21 miliardy dolárov (27,38 miliardy eur). Za posledný rok však zaznamenalo rast 7 %.

Mercedes je najhodnotnejšou prémiovou značkou, no na Toyotu nemá. Napriek tomu ide o jedinú európsku značku, ktorá sa dostala do prvej desiatky prestížneho rebíčka. BMW skončilo s malou stratou jedenáste.

September 2014 bol pre značku rekordný. Za mesiac dodala zákazníkom vyše 160 tisíc vozidiel.

Za postupom Mercedesu v danom rebríčku určite stojí aj nová trieda S. Automobilka za jeden rok od uvedenia na kľúčových trhoch (Nemecko, USA a Čína) predala viac ako 100 tisíc kusov tohto typu. Najväčším trhom pre toto auto je Čína, kde miestni obyvatelia obľubujú predĺženú verziu limuzíny. Štvrtina vozidiel ide do USA a každé desiate nájde svojho majiteľa v Nemecku. Zdá sa, že nová generácia prekoná svojho predchodcu, ktorý je s 500 tisíc predanými exemplármi zatiaľ najúspešnejšou triedou S všetkých čias.

Mercedesu však k úspechu pomáha aj nová trieda A, E, GLA alebo CLA. Značka doslova láme rekordy. September bol pre ňu z hľadiska predaja najsilnejším mesiacom v celej histórii. Rovnaký prívlastok dostal aj kvartál zahŕňajúci mesiace júl, august a september. Zákazníci dostali viac ako 400 tisíc áut.

Zdroj: tlačová správa, bestglobalbrands.com

Prečítajte si aj: Najhodnotnejšími značkami sú Toyota, Mercedes a BMW. Darí sa Porsche