Pred niekoľkými dňami médiami preletela správa o tom, že Apple a Google zosadili Coca Colu z postu svetovo najhodnotnejšej značky. Vo svete automobilov však je na prvom mieste už druhý rok Toyota. S hodnotou 35,35 miliardy dolárov je spomedzi všetkých firiem sveta na 10 mieste. Medziročne zaznamenala 7 percentný nárast.

Na druhom a treťom mieste sú Mercedes a BMW. Audi však v porovnaní so svojimi krajanmi zaostáva.

Najhodnotnejšou európskou automobilkou je Mercedes, ktorý sa v zozname spoločnosti Interbrand umiestnil na 11. mieste. Jeho hodnota 31,9 miliardy dolárov v porovnaní s minulým rokom narástla o 6 percent. Hneď za ním sa umiestnilo BMW, ktorého rast dosiahol až 10 percent.

 

Na dvadsiatom mieste sa umiestnila ďalšia japonská automobilka Honda. Volkswagen skončil až na 34. pozícii, no dosiahol jeden z najväčších rastov v danom odvetví (20 percent). Fordu patrí 42. miesto a 15 percentný rast. Hneď za ním skončil Hyundai s 20 percentným zvýšením hodnoty.

 

Toyote sa v globálnom meradle rohodne darí. Už druhý rok po sebe porazila silnú konkurenciu a stala sa najhodnotnejšou automobilovou značkou sveta.

Takto vyzerá časť rebríčka Best Global Brands.

Audi skončilo až za všetkými spomenutými automobilkami na celkovej 51. pozícii s rastom 8 percent. Najväčšie medziročné zvýšenie hodnoty zaznamenalo Porsche (26 percent), čo mu vynieslo 64. miesto. Pomerne vysoký rast 25 percent zaznamenal aj Nissan.

 

Posledné miesta rebríčka obsadili Kia (83.), Chevrolet (89.) a Ferrari (98.).

 

Zdroj: interbrand.com

Prečítajte si aj:  Toyota je opäť najhodnotnejšia automobilová značka sveta