Ľudia milujú rôzne prebríčky a TOP poradia všetkého druhu. Nedávno sme sa dozvedeli, že najvplyvnejšou značkou na svete je Ferrari a dnes sa pozrieme na TOP 50 najhodnotnejších automobilových značiek sveta. Toto poradie vychádza zo štúdie marketingovej agentúry Brand Finance, ktorá ho zostavuje už niekoľko rokov. Treba hneď na úvod podotknúť, že tento rebríček má ďaleko racionálnejší základ, než ten o najvplyvnejšej značke sveta. Tak či onak, Toyota si tu svoje prvenstvo drží nepretržite už od roku 2007 a tým stabilne potvrdzuje pozíciu jednotky medzi automobilkami. V hodnotení pre rok 2013 sa hodnota značky Toyota podľa Brand Finance zvýšila o 6 % na 26 mld. USD (20 mld. eur). Agentúra taktiež zvýšila rating Toyoty na stupeň AA+, ktorý odráža rastúci potenciál tejto značky. Je to však stále menej, ako má napríklad nemecké Porsche (AAA).

 

Tu dole nájdete TOP 50 automobilových značiek vrátane porovnania s minulým rokom. A že ste tam nenašli tú svoju obľúbenú značku? Snáď o rok...

 

Rebríček TOP 50 je najhodnotnejších automobilových značiek sveta v štúdii BrandFinance