Ak chodíte na zrazy, rôzne repliky drahších a exkluzívnejších modelov ste tam už určite stretli. Takéto napodobeniny by sme mohli rozdeliť do dvoch skupín. Prvou sú repliky extrémne drahých áut, ako je Porsche 356 Speedster či Ford GT. Tie sú častokrát vyrobené do posledných detailov, skrátka kopírujú originál, ako to len ide a neskúsené oko diváka ani nemusí spoznať, že to nie je originál.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Potom tu máme druhý typ replík. Či už ide o napodobeninu Ferrari na báze Fiatu Barchetta alebo Peugeotu 406 Coupe, veľakrát je to príšerne zbastlený duplikát, ktorý už z diaľky kričí, že je všetko zle. Prestavba tohto Audi A4 (B5) na superšport R8 sa však nedá poriadne zaradiť ani do jednej z vyššie spomínaných kategórií. Na prvý pohľad totiž vyzerá veľmi, veľmi presvedčivo. Akurát by ste ťažko našli niekoho, kto by bol za výsledok ochotný zaplatiť podobné peniaze, ako za vyššie spomínané Porsche či Ford.

To mu však neuberá na pozornosti. Samotná premena údajne trvala päť rokov, ale pri pohľade na detaily vás to asi ani neprekvapí. Veľká časť dielov sú totiž originálne veci z Audi R8. Iné dielce, ako napríklad drahé svetlá, zohnal majiteľ poškodené a opravil ich, aby ho vyšli lacnejšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kde je tá V10?

Pôvodné Audi A4 z rokov 1994 až 2001 a pozdĺžne umiestneným motorom stálo 700 dolárov. Zvedavci však ostanú prekvapení až po tom, keď im majiteľ zodvihne veko motora, ktoré je v skutočnosti obyčajným kusom plastu. A pod ním? Tam sa ukrýva šliapacie koleso pre... domáceho škrečka. Skutočným zmyslom tejto prestavby očividne nie je mať drahú repliku, ale pobaviť divákov na rôznych zrazoch. To ide majiteľovi perfektne a veríme, že každý, kto uvidí škrečka miesto 525 koní atmosférickej V10, nemôže odísť sklamaný.

Zdroj: thedrive