Honda tvrdí, že novému rekordnému času prispela nová aerodynamika s efektívnejším zadným krídlom, viac stability podporenej predĺženým rázvorom a viacprvkové zadné zavesenie spojené s výrazne väčším zadným rozchodom.

Výsledok snaženia automobilky je vážne pôsobivý. Nový Civic Type-R (FL5) zvládol 20,832 kilometra dlhý okruh za 7 minút a 44,881 sekundy, teda o 508 tisícin sekundy rýchlejšie ako konkurenčný Renault Mégane R.S. Trophy R v apríli 2019.

Japonci si berú späť titul od Renaultu, ktorý ho ukoristil práve predchádzajúcej generácii Hondy Civic Type-R z roku 2018 s typovým označením FK8. Aby v tom bol trochu zmätok CTR vtedy zvládlo Nordschleife za 7:43,8 minúty, je nutné ale podotknúť, že v tom čase išlo o skrátenú verziu okruhu s dĺžkou 20,6 kilometra.

Francúzi v snahe predísť špekuláciám preto pred necelými štyrmi rokmi zverejnili dva časy. 7:45,389 minúty platných pre 20 832 metrov dlhú verziu okruhu a 7:40,1 minúty pre trať s dĺžkou 20 600 metrov.

Čo zatiaľ netušíme, je presná špecifikácia novej Hondy s aktuálne najlepším časom. Japonská značka totiž k sériovej technike postavenej okolo preplňovaného dvojlitra s výkonom 242 kW, teda 329 koní a krútiacim momentom 420 newtonmetrov ponúka množstvo príplatkových komponentov. A zdá sa, že minimálne karbónové krídlo z tohto programu sa na aute objavilo.

Podobne nepoznáme ani značku pneumatík a ďalšie detaily či nastavenie, predpokladáme ale, že ak vzniknú nejaké pochybnosti, Honda tieto drobné, ale dosť podstatné podrobnosti doplní.

Než sa dostanete k videozáznamu samotnej jazdy, len pripomíname, že rekord sa Honde podarilo dosiahnuť zhruba pred mesiacom, presnejšie povedané v piatok, 24. marca 2023.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Honda