Toyota prakticky hneď v úvode upozorňuje, že nová technika nemá žiadne negatívne dopady na schopnosti Land Cruisera pri jazde v teréne. Pri tej príležitosti pripomína, že jednotlivé nové komponenty boli navrhnuté, skonštruované a umiestnené tak, aby auto naďalej zvládalo to isté čo doteraz. Vrátane brodivosti...

Aj preto je štartér-generátor, ktorý zároveň nahradzuje konvenčný alternátor, uchytený na vyvýšenej pozícii na bloku motora, takže Toyota aj v tomto prevedení zvláda vodu s hĺbkou 700 milimetrov.

Technika len mild, ale prispôsobená offroadu

Inak auto využíva konvenčný, 2,8-litrový turbodiesel, ku ktorému konštruktéri pridali tri základné nové dielce. Spomínaný reverzibilný alternátor, teda synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, spojený so štvorvalcom pomocou remeňa (s aramidovým jadrom a schopným fungovať aj vo vode) s dvojramenným napínačom.

Ďalej prídavnú 48-voltovú lítiovo-iónová batériu s hmotnosťou len 7,6 kg, ktorá je umiestnená pod upravenou podlahou batožinového priestoru. Má kapacitu len 0,2 kilowatthodiny, respektíve 4,3 Ah, ale pri plnom nabití dokáže spolu s motor-generátorom pomôcť naftovej jednotke pri zrýchľovaní výkonom 16 koní a krútiacim momentom 65 newtonmetrov.

Úspora zatiaľ neznáma

Posledným novým prvkom v zostave je menič typu DC-DC, ktorý riadi toky elektrickej energie medzi malým trakčným akumulátorom a elektrickou jednotkou.

Toyota hovorí, že Land Cruiser rekuperuje pri každom uvoľnení plynového pedálu, teda pri keď chce využiť brzdenie motorom. Takto získaná energia je využívaná v prvom rade systémom ovládajúcim stop-štart, ale tiež ako mierna podpora pri akcelerácii. Automobilka k tomu dodáva, že okrem zlepšenia reakcií na plyn dostanú zákazníci tiež vyššiu prevádzkovú efektivitu, presnejšie povedané nižšiu priemernú spotrebu, konkrétnymi údajmi však toto tvrdenie zatiaľ nepodporila.

Iná LC 250 nebude

Ak máte pocit, že Land Cruiser potrebujete, ale chcete sa mild-hybridu vyhnúť, odporúčame vám neváhať a objednať si ho čo najskôr. Toyota hovorí, že touto technikou budú vybavené všetky európske verzie, čo chápeme ako jedinú dostupnú možnosť. Prvé kusy s označením Hybrid 48V sa k zákazníkom dostanú koncom tohto roka.

zdroj: Toyota