Cayenne nie je malé auto. Má dĺžku 4,92 metra a rázvor 2895 mm. A práve tieto rozmery má prekonať chystaná novinka Porsche, ktorá si bude chcieť vyšliapnuť na BMW iX s dĺžkou 4,95 metra a rázvorom 2997 mm. Či batériové auto s interným kódovým označením K1 prerastie i Panameru, nie je v tejto chvíli jasné, minimálne medzi SUV však pôjde o vlajkovú loď svojej značky.

Nový elektromobil bude postavený na modulárnom šasi SSP Super, pričom pôjde o upravenú platformu SSP Volkswagenu. Kým lacnejšie koncernové autá ostanú kvôli cenám pri napätí 400 voltov, verzia Super by sa mala kvôli rýchlonabíjaniu posunúť na 800 až 920 voltov.

Aktuálny Cayenne sa bude musieť skloniť pred novým elektrickým SUV.

Vďaka tomu by elektrické SUV malo zvládnuť nabíjačky s výkonom viac ako 350 kilowattov, pričom modifikovanú platformu by v budúcnosti mali využiť i značky Bentley, Audi a Lamborghini a dostanú ju tiež budúce generácie modelov Panamera a Taycan.

Produkcia nového modelu bude prebiehať vo východnej časti Nemecka, ako nedávno potvrdil i šéf Porsche Oliver Blume, ktorý odchádza na pozíciu predsedu predstavenstva koncernu Volkswagen, kde nahradí Herberta Diessa. „Plánujeme pridať do nášho portfólia nové plne elektrické SUV, ktoré bude zbiehať z výrobnej linky v Lipsku. Upevní našu pozíciu v segmente luxusných áut, pričom sa zameriame na segment s vyššou maržou,“ vysvetlil pred pár dňami Blume.

zdroj: AutoExpress