Ak má niekto momentálne príjemné starosti, je to určite Porsche. Kvôli konštantne vysokému záujmu  o najmenšie športové modely Boxster a Cayman (ktorý posledných osem rokov osciluje medzi 18,5 až 26,5 tisícmi áut a zásadne nespadol ani počas dvoch pandemických rokoch) musí rozšíriť ich produkciu.

Kapacity vo vlastnej materskej továrni sú v tejto chvíli vyčerpané, preto sa časť produkcie spomínaných áut presunie z Zuffenhausenu do Dolného Saska, presnejšie povedané do závodu koncernu Volkswagen v Osnabrücku.

Táto lokalita a jej osadenstvo pritom nepomáha Porsche prvý krát. Svojho času sa tam kompletizovalo SUV Cayenne a z linky dokonca zbiehal už i model Cayman. Časť produkcie modelového radu 718 v Stuttgarte-Zuffenhausene ostane a zároveň sa bude centrála sústrediť na Porsche 911, predpokladáme ale, že uvedené sťahovanie bude súvisieť i s plánovaným vývojom v najbližších rokoch.

Nemci už dávnejšie oznámili, že chcú elektrifikovať model 718 približne v polovici tejto dekády, nie je však úplne jasné, či tým súčasné autá so spaľovacími motormi definitívne zaniknú, alebo sa budú montovať súbežne s novšími batériovými verziami.

Nástupca 718 zrejme už len na baterky

Aj keby sa ich ale podarilo udržať, termín ich konca je prakticky stanovený. Porsche deklaruje, že chce mať už v roku 2030 až 80 percent všetkých modelov s čisto elektrickým pohonom a je málo pravdepodobné, že by Boxster s Caymanom boli výnimkou. Nie potom, ako Nemci v posledných rokoch prezentujú elektrické prototypy, ktoré sú oficiálne prezentované ako následníci súčasných modelov 718.

zdroj: Porsche, Autoblog