Sme o krok bližšie k zániku Porsche Cayman, ako si ho pamätáte. A ak chce tento model so spaľovacím motorom, berte aj štvorvalce. Už onedlho nebudú. Nemci sa totiž rozhodli kompletne prepriahnuť svoj najmenší automobil na batérie, pričom dielo bude dokonané svetovou premiérou novej generácie naplánovanou na rok 2025.

Aby automobilka demonštrovala súčasný stav vývoja, odhalila nový funkčný koncept nazvaný GT4 ePerformance. Využíva dvojicu elektromotorov s kombinovaným výkonom 1088 koní z vlaňajšej štúdie Mission R, medzi oboma autami je však jeden dosť podstatný rozdiel. Kým pôvodné „eRko“ malo z bezpečnostných dôvodov obmedzenú rýchlosť na 130 km/h, akumulátory ePerformance môžete vybíjať ľubovoľným spôsobom.

V kvalifikačnom nastavení auto ponúka 735 kW, teda rovných 1000 koní, stále ale platí, že dva elektromotory poháňajúce obe nápravy majú špičkový výkon 800 kW, inak povedané 1088 koní. Asi si dokážete predstaviť, ako rýchlo by v takom režime vydržali jeho články, preto existuje ešte tretia možnosť.

V pretekárskom režime elektronika zníži systémový výkon vozidla na 450 kW, inak povedané na 612 koní, čo už stačí na to, aby auto zvládlo 30 minút ostrej jazdy bez obmedzení. Nie náhodou. Pol hodinu trvajú preteky šampionátu Porsche Carrera Cup.

Porsche tvrdí, že GT4 ePerformance je rovnako rýchly ako súčasná deväťsto-jedenástka 992 v okruhovej verzii 911 GT3 Cup, čo naznačuje, že by maximálna rýchlosť elektrického Caymanu mohla byť okolo 290 kilometrov za hodinu. Pre Mission R automobilka uvádzala zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, čo s veľkou pravdepodobnosťou skutočne zodpovedá realite.

Ak sa pýtate, čo s vybitým autom po pol hodine ostrej jazdy, Porsche má odpoveď. Vďaka 900-voltovej architektúre zvláda GT4 ePerformance rýchlonabíjanie, takže z 5 na 80 percent kapacity sa podľa konštruktérov dostanete v priebehu 15 minút. Samozrejme posledných 20 percent potrvá dlhšie, časový údaj ale Porsche neuvádza.

Karoséria novinky je vyrobená z kompozitových materiálov, konkrétne kombinuje prírodné vlákna so živicou. A asi by sme mali dodať, že auto je v porovnaní so sériovým Caymanom rozšírené o 140 milimetrov, aby sa pod blatníky vošli masívne 18-palcové kolesá obuté do pneumatík Michelin.

Kvôli akumulátorom ePerformance váži okolo 1600 kg, teda zhruba o dva metráky viac ako pretekársky 718 Cayman GT4 RS Clubsport, z ktorého novinka vychádza. A je zaujímavé, že na trati nie je zďaleka taká tichá, ako by ste si s ohľadom na jej pohon mohli myslieť. Dokazuje to video s Chrisom Harrisom, ktoré nájdete na konci tohto článku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Porsche