Športovejší dizajn

Nové Audi Q3 je výrazne športovejšie ako predchodca. Tiež pôsobí kompaktnejším dojmom. Maska chladiča Singleframe osemuholníkového tvaru a veľké bočné otvory na vstup vzduchu v nárazníku determinujú energickú prednú časť karosérie. Reflektory majú lomenú spodnú hranu a smerom dovnútra sa klinovito zužujú. Audi ich montuje v troch vyhotoveniach, všetky s technológiou LED. Vrchol ponuky predstavujú reflektory Matrix LED, ktorých adaptívne diaľkové svetlá inteligentne osvetľujú cestu. Charakteristickým prvkom dizajnu je symetrická grafika reflektorov a zadných skupinových svetiel. Zákazníci nového Audi Q3 majú mnoho možností individualizácie.

Môžu si napríklad objednať kontrastné lakovanie plastových dielov v spodnej časti karosérie. Pri dizajnovom komplete S line Exterieurpaket majú nárazníky, lišty na prahoch karosérie a zadný difúzor zvlášť športové vyhotovenie. Na výber je 11 farieb karosérie. Do interiéru Audi ponúka tri línie vybavenia, ktoré sa dajú voľne kombinovať s dizajnovými kompletmi na karosériu.

Za príplatok aj alcantara

Interiér nadväzuje na dizajn karosérie a prináša mnohé dizajnové prvky z luxusnejších typov značky. Prístrojový panel je členený do dvoch úrovní: v hornej časti integruje mriežky ventilácie, v spodnej časti veľkú osemuholníkovú plochu s vyhotovením Black Panel. Táto plocha je variáciou motívu masky chladiča Singleframe a rámuje ju široká chrómovaná lišta. Čierny vysoko lesklý obklad, ktorý zachytí každý jeden otlačok prsta, obsahuje ústredný prvok novej koncepcie ovládania: displej MMI touch. Je spolu s nižšie položeným ovládacím panelom klimatizácie natočený v uhle 10 stupňov smerom k vodičovi. Aj modul tlačidiel osvetlenia, ktorý nahrádza kombinovaný otočný spínač predchodcu je zapustený do panelu vľavo od volantu. Všetky zobrazovacie prvky, tlačidlá a ovládače sú ergonomicky rozmiestnené.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Q3 je na výber v troch verziách: základná, Audi design selection a S line Interieurpaket. Obidva príplakové komplety obsahujú športové sedadlá, ktoré môžu byť za príplatok potiahnuté kombináciou kože/koženky a alcantary. Úplne novým prvkom vybavenia za príplatok sú plochy z alcantary na prístrojovom paneli a lakťových opierkach na dverách. Tieto plochy môžu byť v troch rozličných farbách, medzi nimi aj v svetlej oranžovej. V tme voliteľné ambientné osvetlenie – sériovo pri Audi design selection – sa dá sa prepínať v 30 farbách a osvetľuje aj odkladací priestor pod prístrojovým panelom a nápis quattro na odkladacej schránke pred spolujazdcom, resp. kruhy Audi pri modeloch s pohonom predných kolies. Ďalšími atraktívnymi prvkami vybavenia za príplatok sú dvojzónová automatická klimatizácia, nezávislé kúrenie, vyhrievaný volant a panoramatické strešné okno.

Koncernové šasi

Nové Audi Q3, ktoré je skonštruované s využitím konceptu novej techniky s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Oproti predchodcovi narástlo takmer vo všetkých smeroch a svojimi rozmermi sa zaraďuje do hornej časti segmentu kompaktných SUV. Má dĺžku 4.485 milimetrov, čím prekonáva predchodcu o 97 milimetrov. Šírka narástla o 25 milimetrov na 1.856 milimetrov, no s výškou 1.585 milimetrov je o 5 milimetrov nižšie ako Q3 prvej generácie. Rázvor predĺžený o 77 milimetrov na 2.680 milimetrov umožnil zväčšiť vnútorný priestor kabíny, čo bude možné pocítiť hlavne pri priestore na nohy a vnútornej šírke a výške stropu nad sedadlami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ako je pre SUV typické, aj Audi Q3 umožňuje pohodlné nastupovanie a poskytuje vodičovi dobrý výhľad z vozidla. Sedadlá, za príplatok s elektrickým nastavovaním, poskytujú rovnaký komfort ako v najbližšej vyššej triede vozidiel.

Prednosťou je štandardná vysoká variabilita interiéru. Zadné sedadlo sa dá pozdĺžne posúvať v rozpätí 150 milimetrov. Sklopné operadlo je delené na tri časti v pomere 40:20:40 a jeho sklon sa dá nastavovať v siedmich stupňoch. Za príplatok sa dodáva stredová lakťová opierka vzadu, sériovo vybavená dvoma držiakmi na nápoje. Podľa polohy zadného sedadla a operadla má batožinový priestor objem od 530 do 675 litrov. Pri úplnom sklopení zadného operadla a naložení po strop je k dispozícii využiteľný objem až 1.525 litrov.

Podlaha batožinového priestoru sa dá nastavovať do troch úrovní, pričom nakladacia hrana vo výške 748 milimetrov nad zemou uľahčuje nakladanie batožiny. Keď nie je potrebný, kryt batožinového priestoru dá sa uložiť do priestoru pod podlahou. Na zvýšenie pohodlia pri cestovaní Audi za príplatok dodáva komplet odkladacích priestorov. Okrem sieťok na zadnej strane operadiel predných sedadiel a odkladacej schránky pod sedadlom spolujazdca obsahuje napríklad sieť na upevnenie batožiny a LED svetlá vo dverách batožinového priestoru na osvetlenie batožinového priestoru bez ohľadu na jeho naloženie. Elektricky ovládané piate dvere umožňujú pohodlný prístup do batožinového priestoru. V kombinácii s komfortným elektronickým kľúčom sa dvere batožinového priestoru dajú otvoriť a zatvoriť pohybom nohy pod zadným nárazníkom.

Virtuálny svet

Zásadnou zmenou je, že Audi odstránilo analógové prístroje. Už pri sériovom vybavení so systémom MMI rádio má Q3 digitálny združený prístroj s uhlopriečkou 26,0 cm (10,25 palca), ktorý vodič ovláda tlačidlami na multifunkčnom volante. V prvom príplatkovom stupni MMI rádio plus si zákazník za príplatok môže združený prístroj rozšíriť na Audi virtual cockpit s ďalšími funkciami. Integruje napríklad funkcie MMI a okrem rýchlosti jazdy a otáčok motora zobrazuje aj informácie o hudobných skladbách a službách Audi connect. Ak si zákazník priplatí navigáciu, zobrazuje sa aj mapa. Vodič môže zobrazenie konfigurovať podľa svojich potrieb a všetky dáta má v zornom poli.

Okrem toho je v strede prístrojového panelu umiestnený dotykový displej MMI touch s uhlopriečkou 22,4 cm (8,8 palca). Pri špičkovom systéme MMI navigácia plus má dotykový displej uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca) a na zobrazovanie slúži Audi virtual cockpit, s uhlopriečkou 26,0 cm (10,25 palca), miesto ktorého si zákazník môže objednať verziu „full size“ s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) ako majú luxusné modely Audi. Vodič môže na displeji prepínať tri rozličné zobrazenia, z ktorých jedno – s veľkým otáčkomerom v strede, je zvlášť športové.

Okrem toho má Audi Q3 so systémom MMI navigácia plus nové hlasové ovládanie prirodzenou rečou, ktoré rozumie aj voľným formuláciám. Priznajme sa však, túto funkciu nikto príliš nevyužívame. V prípade potreby inteligentný manažér dialógu upresňujúce otázky, umožňuje korektúry, ponúka možnosti výberu a akceptuje aj keď mu vodič skáče do reči. Infotainment a Audi connect Systém MMI navigácia plus v Audi Q3 technicky poskytuje rovnaké funkcie ako v najvyšších segmentoch. Aj tu SUV vytvára nový štandard v kompaktnej triede.

Väčšina funkcií je ovládaná cez dotykové displeje.

Napríklad navigácia na základe predchádzajúcich jázd rozozná preferencie vodiča a robí mu vhodné návrhy trás. Výpočet sa uskutočňuje paralelne k plánovaniu v automobile na serveroch poskytovateľa digitálnych máp a navigačných služieb HERE, ktoré na to využívajú dáta z celej premávky v reálnom čase. Portfólio online služieb Audi connect, sériovo zahrnuté v špičkovom systéme infotainmentu, ideálnym spôsobom dopĺňa navigáciu. Modul na prenos dát podporuje štandard LTE Advanced a pomocou pevne vo vozidle inštalovanej SIM-karty prináša do vozidla takmer vo všetkých európskych štátoch služby Audi connect. Patria k nim napríklad online dopravné informácie, vyhľadávanie bodov záujmu POI (Point-of-Interest), ako aj informácie o parkoviskách a čerpacích staniciach paliva, ktoré sa zobrazujú priamo na mape navigácie, podľa potreby aj s dynamickými dodatkovými informáciami ako ceny a obsadenosť.

Na to Audi Q3 využíva kolektívnu inteligenciu flotily vozidiel Audi. Vozidlá s príslušným vybavením hlásia procesy parkovania a vyparkovania, takže vo vybraných mestách sa zobrazujú prognózy o obsadenosti parkovacích miest na uliciach. Okrem toho sa vozidlá z tohto kŕdľa navzájom upozorňujú na nebezpečenstvo ako je hmla a poľadovica, ako aj hlásia aktuálne obmedzenia rýchlosti. Vaše autá medzi sebou komunikujú ako napríklad váš pes. Audi connect zahŕňa aj media-streaming, správy online, prístup na Twitter a prístup k e-mailovej schránke. Systém infotainmentu pri Audi connect obsahuje hotspot WIFI pre mobilné koncové zariadenia v kabíne. Za príplatok si zákazník môže na to pohodlne priamo z automobilu objednať rozličné dátové balíky. Súčasťou kompletu služieb je aj hybridné rádio. Podľa sily signálu konkrétneho vysielača automaticky prepína medzi FM, DAB+ a internetovým príjmom, aby bola neustále zabezpečená čo najlepšia kvalita príjmu. Pri najvyššej výbave infoteimentu sa dokážete s auto rozprávať na podobnej úrovni ako s asistentom na smartphone. Audi Q3 to dokáže, podobne ako A8, vďaka ukladaniu informácii na cloud. Za príplatok získate aj možnosti pripojenia ako Apple Car Play, alebo Android Auto.

Ozvučovací systém Bang & Olufsen Premium Sound System vytvára v kabíne trojrozmerné 3D priestorové ozvučenie pomocou štyroch prídavných reproduktorov v prístrojovom paneli a dvoch ďalších v zadných stĺpikoch. Špeciálny algoritmus, ktorý Audi vyvinulo v spolupráci s inštitútom Fraunhofer v Erlangene, vytvára priestorovú zložku výšky, vďaka čomu interiér Audi Q3 zvukovo pôsobí ako veľká sála. Ozvučovací systém má multikanálový zosilňovač s celkovým výkonom 680 W, ktorý napája sústavu 15 reproduktorov.

Asistenti z vyššej ligy

Aj v oblasti asistenčných systémov je nové Audi Q3 na špičke svojej triedy. Osobitnú zmienku si zaslúži adaptívny asistent pre jazdu, ktorý je dostupný za príplatok v kombinácii s prevodovkou S tronic. Integruje funkciu adaptívneho tempomatu, asistenta pre jazdu v dopravnej zápche a asistenta na vedenie v jazdnom pruhu. Tým podporuje vodiča pri vedení vozidla v priečnom a pozdĺžnom smere, čo zvlášť pri jazdách na dlhé trasy výrazne zvyšuje komfort. To isté platí pre asistenčný systém na zmenu jazdného pruhu. Keď dva radarové senzory v zadnom nárazníku zaregistrujú vozidlo v mŕtvom uhle alebo vozidlo rýchlo sa približujúce zozadu, rozsvieti sa výstražná LED v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle. Na uľahčenie parkovania si majiteľ Audi Q3 môže objednať okrem iných podporných systémov aj parkovací asistent, ktorý ovládaním riadenia sám zaparkuje a aj vyparkuje. Vodič musí iba ovládať plyn/brzdu a radiť podľa inštrukcií asistenčného systému. Pri cúvaní z parkovacieho miesta alebo úzkeho výjazdu kolmo na cestu prichádza k slovu asistent pre priečnu premávku. Pomocou dvoch radarových senzorov monitoruje priestor za vozidlom v širokom uhle a upozorňuje na vozidlá približujúce sa zboku. Ďalšou užitočnou funkciou sú štyri priestorové kamery.

kamery. Pri jazde rýchlosťou do 10 km/h a cúvaní zobrazujú bezprostredné okolie Audi Q3 na veľkej obrazovke infotainmentu. Dotykovým ovládaním môže vodič prepínať medzi rozličnými pohľadmi. Okrem virtuálneho pohľadu na vozidlo zhora, obrazu cúvacej kamery a panoramatického pohľadu v uhle 180° vpredu a vzadu kamerový systém poskytuje aj detailný pohľad na predné a zadné kolesá. Vďaka tomu môže vodič presne zaparkovať pri obrubníku bez poškodenia kolies. Štandardne má Audi Q3 bezpečnostný systém Audi pre sense front. Rozoznáva kritické situácie s chodcami, cyklistami a inými vozidlami pomocou radaru a upozorňuje vodiča, vizuálne, akusticky a hapticky. Keď je to potrebné, automaticky zabrzdí vozidlo plnou intenzitou. K sériovému vybaveniu takisto patrí aj upozornenie na opustenie jazdného pruhu. Je aktívne od rýchlosti cca 60 km/h a pomáha zabrániť neúmyselnému vybočeniu z jazdného pruhu.  Na začiatku predaja bude nové Audi Q3 k dispozícii so štyrmi motormi – troma benzínovými TFSI a jedným naftovým TDI. K dispozícií budú v kombinácii s pohonom predných kolies alebo pohonom všetkých kolies quattro. Všetky motory sú štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním turbokompresorom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ich výkonové rozpätie siaha od 150 k do 230 k. Prevodové ústrojenstvo tvorí 6-stupňová manuálna prevodovka alebo rýchla 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Mimo spevnených ciest permanentný pohon všetkých kolies quattro zaručuje optimálnu trakciu. Príplatkový asistent pre zjazd zo svahu, automaticky udržiava nastavenú rýchlosť na strmom klesaní. Zachovaný zostal športový charakter predchádzajúceho modelu, doplnený zvýšením komfortu. Nové SUV tak s prehľadom zvláda nerovnosti na ceste, aj zásluhou dlhšieho rázvoru. Za príplatok môže vodič meniť charakteristiku svojho Audi Q3 podľa jazdnej situácie, stavu cesty alebo osobných preferencií prostredníctvom systému Audi drive select. Poskytuje 6 profilov – od výrazne komfortného cez zvlášť efektívny až po výrazne športový. Systém okrem reakcie motora na plynový pedál, riadenia a charakteristiky radenia prevodovky S tronic ovplyvňuje aj voliteľný podvozok s reguláciou charakteristiky tlmičov. Pri tomto systéme senzory merajú pohyby všetkých štyroch kolies, ako aj zrýchlenie v pozdĺžnej a priečnej osi. Na základe týchto informácií sa charakteristika tlmičov prispôsobuje povrchu cesty a jazdnej situácii.

Okrem toho majú zákazníci na výber aj športový podvozok, sériovo pri S line Exterieurpaket. Ten prichádza s tvrdším vyladením pružín a tlmičov, ako aj progresívnym riadením. Kompaktné SUV má prednú nápravu s tlmičovými vzperami McPherson, zadná náprava má štvorprvkovú konštrukciu. Rozchod kolies je vpredu 1.584 milimetrov a vzadu 1.576 milimetrov. Podľa vybavenia majú štandardné disky kolies z ľahkej zliatiny formát 17 alebo 18 palcov, za príplatok Audi montuje disky až do formátu 20 palcov (od Audi Sport GmbH) s pneumatikami rozmeru 255/40 R 20

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Do predaja na konci roka

Nové Audi Q3 sa bude vyrábať v maďarskom závode Győr. V novembri 2018 sa začne predávať v Nemecku a ďalších európskych krajinách. Sériovo bude kompaktné SUV vybavené digitálnym združeným prístrojom, MMI rádiom s modulom Bluetooth, multifunkčným koženým volantom, klimatizáciou a reflektormi s LED. Variabilitu zvyšuje pozdĺžne posuvné zadné sedadlo s nastaviteľným sklonom operadla, výškovo nastaviteľná podlaha batožinového priestoru. Sériové vybavenie asistenčnými systémami zahŕňa výstrahu pri opustení jazdného pruhu, Audi pre sense front, svetelný/dažďový senzor a nastaviteľný obmedzovač rýchlosti. Pri štarte predaja bude Audi ponúkať zákazníkom aj zvláštny model Edition, štandardne vybavený mnohými prvkami za príplatok. Zvlášť športový vzhľad mu dodáva dizajnový komplet S line Exterieurpaket a športový podvozok, 20- palcové kolesá a reflektory Matrix LED. Model Q3 Edition má okrem toho kruhy loga Audi čiernej farby na maske chladiča a dverách batožinového priestoru. Na výber sú dve farby karosérie Pulse Orange a Chronos Gray. V interiéri sú športové sedadlá so špecifickým kontrastným prešívaním, športový kožený volant so splošteným vencom v spodnej časti, kontúrové/náladové osvetlenie a dekoračné obklady v hliníkovom vyhotovení. Niektoré časti prístrojového panelu a lakťové opierky na dverách sú potiahnuté alcantarou. Cenu zatiaľ nepoznáme.