Nie je žiadnym tajomstvom, že nové autá sú z generácie na generáciu ťažšie a priemernému nárastu hmotnosti výrazne pomohol aj príchod elektromobilov a ich ťažké akumulátory. Výsledkom je, že aj batériové auto nižšej strednej triedy váži nezriedka viac ako kombi vyššej strednej triedy spred niekoľkých rokov. Tento trend sa samozrejme nevyhol ani BMW, ak by ste ale hľadali rekordne obézny model, zabudnite na veľké SUV, ako je napríklad X5 či X7. Titul najťažšieho modelu totiž aktuálne patrí novej elektrickej i7

Viac ako 2,5 tony

Novinka z dielne BMW má pohotovostnú hmotnosť neuveriteľných 2640 kg, čo je o 160 kg viac, ako má X7, ktorá pred pár týždňami prešla modernizáciou. Nová limuzína je samozrejme preplnená množstvom bezpečnostných systémov a luxusných prvkov, ale viac ako 2,6 tony? To je vážne na zamyslenie.

Auto dostalo motory s výkonom 400 kW (544 koní), ktoré ho na 100 km/h rozgúľajú už za 4,7 sekundy a zvládne maximálnu rýchlosť 240 km/h, takže nároky brzdový systém pri takej hmotnosti a rýchlosti nie sú vôbec nízke. Projektový manažér nového radu 7 Christoph Fagschlunger však verí, že BMW i7 je absolútnym stropom v otázke hmotnosti ich vozidiel a neočakáva, že by vozidlá mohli byť v budúcnosti ešte ťažšie. Teda... až na jednu výnimku. 

BMW tvrdí, že neustály nárast hmotnosti je spôsobený nielen zvyšujúcim sa počtom bezpečnostných prvkov, nárokom na konštrukciu a nastupujúcou elektrifikáciou, ale aj komfortom. Christoph Fagschlunger to ukazuje na príklade modernej sedačky, ktorá je aspoň o 40 kg ťažšia ako pred 20 rokmi. „Nárast veľkosti vozidiel jedného dňa skončí, keď sa nezmestíte do garáže alebo nebudete môcť vytočiť zákrutu vo vašej ulici. Ten deň sa blíži. Tentokrát je ale stúpajúca hmotnosť skutočne hlavne o komforte."

A tá očakávaná výnimka? Hádame, že si BMW i7 udrží titul najťažšieho auta značky pravdepodobne len do premiéry nového SUV s označením XM, čo potvrdzuje aj Fagschlunger. Vážne ale veríte tomu, že to bude strop? 

Zdroj: Carsales