Tentokrát si dali japonskí dizajnéri viac práce. Skúsené oko za novým Eclipse Cross pôvodný Renault Scenic E-Tech nepochybne odhalí – napríklad vďaka proporciám, profilu a niektorým detailom. Ale predná časť je prepracovaná tak dôsledne, že v ňom francúzske auto prakticky nie je možné odhaliť.

Mitsubishi pochopiteľne zdieľanú techniku radšej nezdôrazňuje, v každom prípade po Colte (Clio), ASX (Captur) a Grandise (Symbioz) tu máme v poradí štvrtý preznačkovaný Renault, ktorý vymenil jeden francúzsky „diamant“ za tri japonské a bude sa predávať výlučne v Európe.

Pod novou fasádou starý známy

Ak sa len trochu orientujete v aliančných základoch, asi vám neprezradíme nič nové, ak napíšeme, že nový Eclipse Cross je postavený na modulárnej platforme CMF-EV, alias AmpR Medium. Využíva ju tiež elektrický Megane, Nissan Ariya, nový Leaf ale tiež športový crossover Alpine A390.

V tomto prípade má výsledok dĺžku 4470 mm, šírku 1860 mm, výšku 1570 mm a rázvor náprav 2785 milimetrov.

Zo začiatku s väčšou batériou 

Mitsubishi hneď od počiatku ponúkne to najlepšie, čo má Scenic v zálohe. Nový Eclipse Cross preto dostane elektromotor naladený na 218 koní, 300 newtonmetrov a k nemu trakčnú batériu s najväčšou dostupnou kapacitou 87 kilowatthodín.

Novinke to stačí na akceleráciu z miesta na stovku za 8,4 sekundy (Scenic túto disciplínu zvládne za 7,9 sekundy), maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 170 kilometrov za hodinu a dojazd podľa metodiky WLTP „viac ako 600 kilometrov“. Renault uvádza pre svoj model 606 až 625 kilometrov.

Eclipse Cross podporuje nabíjanie striedavým prúdom do výkonu 22 kilowattov, ak dáte prednosť rýchlonabíjačke s jednosmerným prúdom, systémy auta zvládnu 150 kilowattov.

Na detailné informácie o výbavách a slovenské ceny si budeme musieť ešte chvíľu počkať, počítajte ale v zásade s podobnými či skôr rovnakými prvkami ako v Renaultoch. Vodič bude mať k dispozícii dvojicu 12,3-palcových displejov, ekosystém Googlu, vrátane obchodu Google Play s viac ako stovkou dostupných aplikácií, Android Auto a Apple CarPlay alebo audiosystém Harman & Kardon.

Lacnejšia verzia o niečo neskôr

Posádka bude môcť využiť batožinový priestor so základným objemom 478 litrov, ktorý sklopením zadných sedadiel zväčší na 1670 litrov. V základe nájde plne diódové svetlá, hliníkové disky majú priemer 19 alebo 20 palcov a indukčná nabíjačka pre mobily príkon 15 wattov.

Mitsubishi tiež potvrdilo, že neskôr vypustí na trh slabšie prevedenie s výkonom 170 koní a batériou s kapacitou 60 kWh, ktorá by mala mať výrazne lepšiu základnú cenovku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Mitsubishi