Leapmotor začína pritvrdzovať muziku. Jeho C10 bola doteraz dostupná ako čistý elektromobil alebo s menšou baterkou aj v kombinácii so spaľovacím motorom v úlohe generátora elektriny. Ani v jednom prípade však výkon neprekonával hranicu 217 koní. S príchodom nových verzií sa však táto hranica zásadne mení.

Slovenské zastúpenie začalo na našom trhu ponúkať úplne nové prevedenie s dodatkom ProMAX, za ktorým sa v prvom rade ukrýva 800-voltová architektúra s väčším trakčným akumulátorom.

Nárast kapacit, aj lepší dojazd

Doterajšie modely mali maximálne 69,9 kWh, novinka však dostala kapacitu posunutú na 81,9 kilowatthodiny. Vďaka tomu sa podarilo predĺžiť normovaný dojazd podľa WLTP zo 424 na 510 kilometrov, respektíve 437 km v prípade dvojmotorového modelu, ktorý žerie o niečo viac.

A zrýchlilo sa tiež nabíjanie jednosmerným prúdom. Striedavý ostáva na úrovni 11 kW, ale DC sa posúva z 84 na 180 kilowattov. Čas nabíjania s prázdnou baterkou výrobca neuvádza, ale z 30 na 80 percent by to v ideálnych podmienkach malo trvať 22 minút.

Drahšie, ale v plnej výbave

Aby sme nezabudli, slabší nový model ProMAX má jeden elektromotor poháňajúci zadnú nápravu, ktorý v špičke odovzdá 299 koní a 360 Nm, čo stačí na šprint z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Dvojmotorová C10 ponúkne spomínaných 598 koní a k tomu 720 newtonmetrov. Maximálku majú obe autá obmedzenú na identických 190 kilometrov za hodinu.

Pre istotu pripomíname, že doteraz predávané verzie C10 a C10 REEV ostávajú v ponuke za 34 990 až 36 990 eur. Varianty ProMAX sú aj kvôli väčšej batérii logicky drahšie. Zadokolka je za 40 990 eur a za skoro 600-koňové AWD dáte 43 490 eur. To je pomerne značný nárast, je nutné ale dodať, že autá s 800-voltovou architektúrou sú dostupné len vo vyššej (a zároveň maximálnej) výbave Design, v rámci ktorej si priplatíte už len za lak.

zdroj: Leapmotor