V Kalifornii prebieha festival Monterey Car Week, pričom premiéru nového konceptu Sport automobilka Lexus usporiadala na pôde golfového klubu The Quail Lodge v mestečku Carmel.
Výrobca toho o samotnom aute veľa neprezradil. V zásade sme sa dozvedeli len všeobecné veci, ktoré by ste mohli predniesť pri odhalení každej druhej novej štúdie: „zameraná na budúcnosť“, „autentické športové auto“, „ukazuje smer, ktorým sa bude uberať náš dizajn“.
Elektrický alebo tradičný pohon? Zrejme oboje
V skutočnosti je však Lexus Sport viac ako len vízia. Predznamenáva nástupcu uznávaného Lexusu LFA, ktorý bol svojho času poháňaný atmosférickým desaťvalcovým motorom a dodnes patrí k najobdivovanejším autám svojho druhu.
O náhrade LFA sa dlho hovorilo ako o elektromobile. Lexus dokonca v roku 2021 predstavil koncept Electrified Sport, ktorý skutočne mal len batériový pohon. Automobilka v tom čase naznačovala, že duchovný nástupca Lexusu LFA V10 zvládne zrýchlenie z miesta na stovku za dve sekundy a bude mať dojazd 700 kilometrov.
Lenže s opadajúcim nadšením z elektrického pohonu medzi najzámožnejšími zákazníkmi Lexus – zdá sa – zatiahol ručnú brzdu a s technikou sériového auta chce staviť karty na istotu.
Tým nechceme a nemôžeme vylúčiť, že auto s pracovným názvom Lexus LFR v jednej z verzií nedostane aj čisto elektrický pohon, ale Toyota (hlavne s ohľadom na to, čo predviedli goodwoodske prototypy) skrátka pracuje na vozidle so spaľovacou jednotkou.
Najskôr s hybridnou V8
Mimochodom, mali by sme dodať, že koncept Sport odhalený v Kalifornii nemá žiadny výfukový systém! Takže teoreticky by mohlo ísť o elektromobil, respektíve ďalšiu vývojovú verziu Electrified Sport. Skôr si ale myslíme, že Lexus nám predstavil novú podobu chystaného superšportu a jeho technika v ňom zatiaľ len nie je inštalovaná, respektíve že máme pred sebou nepojazdnú maketu.
Väčšinou dobre informovaný britský týždenník Autocar tvrdí, že Lexus uvedie novú športovú vlajkovú loď na trh v roku 2026 a bude poháňaná motorom V8. Koncom tejto dekády by mal potom doraziť batériový derivát, ktorý by sa mal stať prvým elektromobilom s manuálnou prevodovkou, aj keď samotné radenie má byť len imitáciou skutočnej práce so spojkou a radiacou pákou.
zdroj: Lexus