Tento automobil sa prvýkrát objavil už v roku 2022 ako koncept Toyoty GR GT3 a je dosť možné, že ho japonská automobilka pod týmto názvom skutočne nasadí aj v rámci príslušného šampionátu, ako naznačilo vlaňajšie špionážne video z testovania na okruhu Spa-Francorchamps.
Ohromujúci však nebol len vzhľad pripravovanej osemvalcovej „placky“, ale predovšetkým zvuk, ktorý dával tušiť koncepciu motora.
Výkon stúpa... aspoň v zákulisí
Že na rovnakých základoch dorazí tiež športová vlajková loď Lexusu, sa tiež hovorí zhruba od roku 2022, keď luxusná divízia Toyota zverejnila prvé obrázky konceptu nazvaného LFR. Bol postavený na platforme TNGA-L a šeptalo sa tiež niečo okolo techniky pod prednou kapotou.
V tom čase padali informácie o agregáte 4.0 V8 biturbo s prídavným elektromotorom a vyzerá to, že sa Lexus tejto línie skutočne drží. Posledné zákulisné správy však mierne upravujú systémový výkon. Kým pred troma rokmi sa hovorilo o hranici zhruba 700 koní, momentálne informátori naznačujú, že by kupé mohlo dosiahnuť na kombinovaných 800 koní!
Kalifornský okatý úlovok
Že tento projekt skutočne pokračuje, naznačuje okrem iného aj nedávno zverejnené video. Nenakrútilo ho len tak niekto. Úlovok si pripísal americký kolega Jonny Lieberman z MotorTrendu, ktorý si všimol prototyp pri ceste po veľmi známej – 106 kilometrov dlhej kalifornskej trase – Angeles Crest Highway.
Je to jedna z najobľúbenejších ciest kalifornských automobilových nadšencov, čo je informácia, ktorú Lexus určite dobre pozná. Takže výskyt vývojového vozidla na podobnom úseku plnom áut znamená len jediné: „pozrite sa, na čom pracujeme a čo vám čoskoro ponúknu naši díleri“.
Už v roku 2026
Nový Lexus LFR sa po miestnej highway pohyboval v spoločnosti Mercedesu-AMG GT 63 S a túto dvojku pre istotu, aby nedošlo k nehode a poškodeniu prototypu, uzatvárala dvojica SUV Toyota Sequoia. Auto je v zásade veľmi podobné tomu, čo zaregistrovalo už niekoľko iných fotografov na odlišných miestach, v tomto prípade ale na kupé chýbalo veľké krídlo, takže podľa všetkého by malo ísť o sériové LFR určené na bežné cesty a nie o okruhový špeciál.
Jeho uvedenie na trh? Hovorí sa o roku 2026 a cenovke okolo 185 tisíc dolárov, ale minimálne druhý údaj berte zatiaľ s veľkou rezervou.
zdroj: Instagram Jonny Lieberman