Novinka s elektrickým pohonom uprednostňuje pohon zadnej nápravy, teda v prípade jednomotorových verzií. K dispozícii bude najprv GLB 250+ EQ, ktorá ponúkne 200 kW (272 koní) a 335 Nm. To bude stačiť na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy s maximálnu rýchlosť 210 km/h.
Dvojmotorová verzia GLB 350 4Matic pridáva druhý elektromotor na prednej náprave a celkový systémový výkon poskočí na 260 kW (353 koní) a 515 Nm. To by malo stačiť na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. Obe verzie prídu s 85-kWh batériou, čo by malo pri spotrebe od 15,8 do 18,6 kWh/100 km stačiť na dojazd 521 až 614 km (v prípade prevedenia 4Matic) alebo 542 až 631 km s jedným motorom.
Dvojstupňová prevodovka
Maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom je na úrovni 320 kW, so striedavým prúdom systémy auta zvládnu maximálne 22 kW. Výkonnejší dvojmotorový variant dokáže potiahnuť až 2 tony, čo pri elektromobiloch nie je až také bežné. Zaujímavosťou je tiež použitie 2-stupňovej prevodovky, kde prvý kratší prevod 11:1 udelí autu lepšiu akceleráciu a vyššiu ťažnú kapacitu, zatiaľ čo druhý stupeň s prevodovom 5:1 zas zvyšuje účinnosť hnacieho traktu pri vyšších rýchlostiach. Prenos prvého stupňa zabezpečuje zubová spojka, druhý zas naopak využíva lamelovú spojku.
Aj hybridy
Po pár mesiacoch od premiéry elektrických verzií prídu na trh aj hybridné modely. Pôjde o nové kompaktné štvorvalce 1.5 z rodiny FAME s kódom M252 spojené s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Pôjde o eDCT prevodovku, keďže elektromotor hybridu tu bude umiestnený priamo v nej. Batéria bude mať kapacitu 1,3 kWh a využíva 48-V architektúru. Výkony spaľovacej jednotky bez elektrickej pomoci by mali byť buď 100, 120 alebo 140 kW, podľa toho, ktorú verziu značka do GLB nasadí. Všetky autá budú mať vpredu McPherson, vzadu nájdeme viacprvkové zavesenie. Hybrid sa bude od batériového variantu odlišovať prednou maskou, ktorá bude samozrejme priechodná, aby umožnila lepšie chladenie. Čelná maska ponúkne 94 osvetlených hviezdičiek.
Nárast rozmerov
Novinka voči predchodcovi narástla na dĺžku o 48 mm (na 4732 mm), na šírku o 27 mm (na 1861 mm), naopak vozidlo je medzigeneračne nižšie o 14 mm (má 1687 mm). Rázvor konštruktéri natiahli o nezanedbateľných 60 mm na 2889 mm. K dispozícii bude 5- alebo 7-miestna verzia. Zväčšila sa tiež kapacita kufra na maximálnych 540 litrov (7-miestny model má 470 l pri sklopenom treťom rade sedadliel) a elektromobily majú vpredu ďalších 127 l vďaka takzvanému frunku.
Dizajnový jazyk novinky trocha kopíruje nové GLC EQ, rozdielom je optické spojenie predných svetiel linkou ponad masku chladiča (tu sa novinka inšpirovala CLA). Aerodynamický odpor sa zlepšil na 0,28, čo je lepšie o jednu stotinu voči predchodcovi. Zaujímavosťou sú tiež zadné partie, kde dizajnéri prepojili svetlá a tie bočné zas umiestnili vertikálne. V interiéri nájdeme (za príplatok) napríklad tri veľké obrazovky či systém MBUX.
Slovenské ceny
Prakticky okamžite po premiére už poznáme aj slovenské ceny. Tie štartujú na 57 306 eur za verziu GLB 250 + EQ. Za štvorkolku GLB 350 4Matic EQ dáte minimálne 60 504 eur. Môžete si dokúpiť napríklad balík Night Pack či zvoliť medzi líniami Progressive, AMG Line alebo AMG Line Plus.
zdroj: Mercedes-Benz















































