Aby sme to zbytočne nenaťahovali... šesťvalcový All-Terrain nesie označenie E 450, medzi prednými kolesami má preplňovaný trojliter s výkonom 381 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Pretože ide o mild-hybrid, radovej šestke asistuje elektromotor s výkonom 23 koní a krútiacim momentom 205 Nm.

Systémové hodnoty automobilka neuvádza, najvýkonnejšia verzia však aj vďaka štandardnému pohonu 4Matic zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a má maximálnu rýchlosť obligátnych 250 km/h.

Okrem toho si môžete objednať E 220 d s naftovým dvojlitrom (197 + 23 koní) s kombinovanou priemernou spotrebou len 5,3 až 6,0 litra na 100 kilometrov a poslednou alternatívou je plug-in hybrid. Dieselový.

Ide o dvojliter naladený na 197 koní a 440 Nm, ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 129 koní a krútiacim momentom tiež 440 Nm. K tomu dostanete trakčnú batériu s využiteľnou kapacitou 19,5 kWh, čo podľa Mercedesu stačí na dojazd v elektrickom režime 85 až 102 km (podľa WLPT). Ak budete s pravým pedálom zaobchádzať s citom, bez štartovania spaľovacieho motora vás elektronika pustí na 140 km/h.

Nový All-Terrain je samozrejme charakterizovaný zodvihnutým podvozkom, s ktorým sa sériová spája vzduchové odpruženie Airmatic, adaptívne tlmiče so selektívnym nastavovaním kompresie i odskoku a tiež so spomínaným štandardným 4x4. V porovnaní s bežným kombíkom môžete toto „Éčko“ zodvihnúť o 46 mm, pri rýchlostiach nad 120 km/h sa však podvozok automaticky zníži o 15 mm.

Okrem toho tu máte inú mriežku chladiča, za príplatok i s diódovým osvetlením, nárazníky s ochranou v spodnej časti a 18palcové disky s pneumatikami 235/55 R18. Málo? Objednať si môžete až dvadsiatky.

Terénna trieda E má koeficient aerodynamického odporu Cd 0,28 a v porovnaní s predchodcom o 22 mm dlhší rázvor (2961 mm celkovo). Mercedes hovorí, že ich dostali hlavne cestujúci na zadných sedadlách, celú posádku by potom mohol potešiť o 25 mm širší interiér v priestore ramien.

All-Terrain zvládne brzdený príves s hmotnosťou 2100 kg (aj plugi-in hybrid) a samotné ťažné zariadenie znesie zaťaženie 84 kg, takže by malo byť možné prevážať aj ťažšie elektro-bicykle.

Z výbavy stoja za zmienku nerezové pedále, súčasťou 360-stupňového kamerového výstupu je aj tzv. priehľadná kapota pomáhajúca vodičovi odhaliť, čo má v teréne tesne pred autom, na miestach, ktoré by normálne nevidel. A systém automatického parkovania zvýšil rýchlosť na 4 km/h.

Mercedes E All-Terrain dorazí na trhu v prvom kvartáli 2024, ceny preto budeme mať o niečo neskôr.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Mercedes