Aby sme vás zbytočne nezdržovali omáčkou, poďme rovno k veci. Nový Leaf je postavený na modulárnej aliančnej platforme CMF-EV, ktorá mala v Nissane premiéru v elektrickom SUV Ariya.
V prípade Leafu zákazníci dostanú úplne nový pohon, ktorý automobilka popisuje ako „tri v jednom“. Chce tým povedať, že jej konštruktéri integrovali do jedného kompaktného celku elektromotor, redukčnú prevodovku aj invertor.
Vyšší len krútiaci moment
Podstatou tejto „krabičky“ je fakt, že ako celok je o 10 percent menšia v porovnaní s motorom použitým v súčasnej výbehovej generácii Nissanu Leaf.
Podstatné tiež je, že v najvyššej konfigurácii ponúkne nový Leaf maximálny výkon 218 koní a najvyšší krútiaci moment 355 newtonmetrov. Len pre poriadok pripomíname, že dnešný vrcholný model ponúkal identický výkon, ale nižší krútiaci moment 340 Nm.
S novým multilinkom
O dosť viac pokročil Leaf v konštrukcii podvozka. Kým staré auto využívalo vzadu len obyčajné vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou, novinka prechádza na viacprvkové zavesenie. Nissan pripomína, že má o 66 percent vyššiu bočnú tuhosť, pričom o vylepšenie jazdných vlastností, komfortu a zdokonalenú agilitu sa postará v spolupráci s celkovo pevnejšou karosériou.
Tretia generácia Leafu je postavená na veľkých 19-palcových kolesách a automobilka k tomu všetkému dodáva, že sa jej úpravou hrebeňového riadenia s elektrickým posilňovačom podarilo zmenšiť priemer otáčania 20 centimetrov, takže auto má polomer otáčania 5,3 metra.
Čo Nissan zatiaľ tají, je konštrukcia a kapacita trakčnej batérie, ale v zákulisí sa už hovorí o tom, že nový Leaf by mal mať dojazd podľa metodiky WLTP až 600 kilometrov. Postaralo sa o to okrem iného aj medzigeneračné zníženie koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,28 na 0,25, ale tiež množstvo ďalších detailov.
Nissan napríklad v snahe neplytvať energiou optimalizoval termo-manažment do tej miery, že Leaf zachytáva (obvykle) odpadné teplo produkované integrovanou palubnou nabíjačkou a využíva ho k ohrevu akumulátora. Samotné články pracujú s novým systémom tepelnej rekuperácie a samozrejme kvapalinovým chladením.
Z ďalších vylepšení konštrukcie stojí za zmienku akustická izolácia, ktorá znižuje i vibrácie. Nissan tvrdí, že v rýchlostiach okolo 50 kilometrov za hodinu je nový Leaf o dva decibely tichší v porovnaní s predchodcom. A automobilka sa chváli tiež priestrannejším interiérom, okrem iného aj vďaka menšej palubnej doske, keďže sa jej podarilo premiestniť ventilačnú a klimatizačnú jednotku do motorového priestoru – práve vďaka zmenšeniu motora s prevodovkou.
Nissan tiež potvrdil, že zákazníkom ponúkne panoramatickú strechu s elektro-chromatickým stmievaním s tepelným tienením, ktoré eliminuje potrebu fyzickej rolety či žalúzie, čo neobmedzuje priestor nad hlavami posádky.
zdroj: Nissan