Prvá generácia Qashqai je lídrom v triede crossoverov, a tak od druhej sa neočakáva nič menej, než v úspechu staršieho brata pokračovať, prípadne ho prekonať. Druhá generácia si zachováva všetky dôležité pozitíva i vlastnosti, no dizajnéri kompletne prepracovali jeho "tvár". Vzhľadovo ho s pôvodným Qashqaiom spája len bočná zvažujúca sa línia strechy a typické V-čko v prednej maske s logom automobilky. No vpredu je úplne iná maska, nové svetlá, svalnatejšie blatníky kolies a vzadu väčšie svetlá. Pri pohlade na auto si všimneme takmer okamžite nové svetlá s V-čkovými diódami pre denné svietenie. V spodnej časti nárazníku sú hmlové svetlá s chrómovým rámčekom. Voľným okom asi ťažko zbadáme rozdiel 5 centimetrov na dĺžku a že je o 1,5 cm nižší, auto vyzerá nižšie a dlhšie najmä vďaka ostro dvihnutej hrane okna zadných dverí. Dokonca by som povedal, že pri pohľade z diaľky jasne vidieť siluetu kupé. V kombinácii s novými 19 palcovými kolesami to vyzerá naozaj slušne. 

Dizajn auta nevyzerá len dobre, on i funguje. Súčiniteľ aerodynamického odporu je 0,32, čomu napomáha i použitie aktívnej mriežky chladiča. Motor je pri jej otvorení v rýchlostiach pod 30 km/h lepšie chladený a keď to nie je potrebné, automaticky sa klapka zavrie. Táto funkcia je súčasťou štandardnej výbavy so vznetovými motormi. Lepšiemu obtekaniu vzduchu pomohlo i použitie plochej podlahy, podvozok je teda úplne zakapotovaný. Auto postavili na novej platforme CMF, ktorej prínos je najmä zníženie hmotnosti. Nový Qashqai je údajne o 40 kilogramov ľahší než auto prvej generácie v rovnakej výbave. Nissan klasicky prehlasuje, že druhá generácia ponúkne viac priestoru pre posádku i väčší batožinový priestor (439 litrov). Nuž, opačným smerom by pri vývoji nástupcu asi išiel málokto.

V interiéri je príjemným prekvapením lepšia kvalita materiálov, v najvyšej výbave nájdeme kožu a alcantaru. Okrem toho i funkciu automatických diaľkových svetiel, LED diódy pre denné svietenie alebo automatické parkovanie. K systému auta NissanConnect by malo byť možné pripojiť smart telefón a naplánovať napríklad trasu v navigácii, z domu ju odoslať do auta a potom už len vyraziť. 

Aká bude ponuka pohonných jednotiek? Nissan v Qashqai použije štvoricu motorov, dva benzínové a dva vznetové. Najmenší benzínový štvorvalec 1,2 DIG-T je spriahnutý so šesť stupňovým manuálom a poskytuje výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 190 Nm. Spotrebu výrobca udáva 5,6 l/100 km. Väčší motor 1,6 DIG-T je v ponuke s rovnakou prevodovkou, výkon je 110 kW (150 k) a krútiak 240 Nm. Spotreba je údajne rovnaká. Vznetové motory sú 1,5 dCi, resp. 1,6 dCi, pričom ten druhý je možné párovať s novou prevodovkou XTronic CVT. Výkony sú 81 kW (108 k), resp. 96 kW (128 k) a krútiace momenty 280, resp. 320 Nm. Spotreba menšieho motoru je 3,8 l nafty /100 km a 1,6 dCi s automatom si vypýta 4,9 litra na sto. Pohon 4x4, samozrejme, ovplyvní spotrebu smerom nahor. Podvozok u verzií s pohonom predných kolies používa medzi zadnými kolesami torznú priečku, štvorkolky majú viacprvkovú nápravu. Cena druhej generácie zatiaľ nie je známa, no nemala by sa výrazne líšiť od tej aktuálnej. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov