Ak ste tajne dúfali, že by sa pod kapotou X-Trailu mohol objaviť nejaký väčší preplňovaný motor (ktorých má Nismo dosť, napríklad šesťvalec naladený na viac ako 500 koní v novom Patrole), musíme vás sklamať.

Vlastne musíme vás sklamať dvojnásobne, pretože novinka Nissanu nielenže nedostala väčšiu pohonnú jednotku. Ona nedostala ani vyšší výkon. Automobilka sa rozhodla ponechať techniku pod prednou kapotou bez zásahu, takže aj športová verzia Nismo spolieha na 1,5-litrový trojvalec, dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom 213 koní, kombinovaným krútiacim momentom 525 Nm a prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 1,73 kWh.

Lepší podvozok aj štvorkolka

Táto technika X-Trailu stačí na akceleráciu z miesta na stovku za rovných sedem sekúnd a maximálnu rýchlosť 180 kilometrov za hodinu. V čom je Nismo lepšie?

Konštruktéri použili nové tlmiče Kayaba s takzvaným výkyvným ventilom, ktorý zlepšuje tlmenie nerovností aj bez elektroniky s adaptívnym ovládaním. Výrobca hovorí, že reaguje aj na malé pohyby piestu, je rýchlejší a citlivejší ako bežné prepúšťacie ventily, takže tlmiče majú karosériu pod lepšou kontrolou pri zrýchľovaní, brzdení, v zákrutách i v reakciách na najmenšie nerovnosti.

Ďalšou zmenou prešiel systém ovládajúci pohon oboch náprav e-4orce, ktorý sa stará o dávkovanie výkonu na jednotlivé kolesá. Vo verzii Nismo táto technika uprednostňuje zadnú nápravu a zároveň citlivejšie rozdeľuje výkon medzi prednými kolesami pri zatáčaní tak, aby auto potlačilo nedotáčavosť. Navyše vodič môže voľbou jazdného režimu ovplyvňovať chovanie X-Trailu a vyberať si „medzi zábavným prejavom či stabilitou“. Výsledkom má byť väčšia ochota auta vrhať sa do zákrut a ľahšie udržanie smeru na výjazdoch z nich.

Nismo je postavené na nových 20-palcových hliníkových diskoch Enkei, ktoré Nissan kombinuje s pneumatikami Michelin Pilot Sport EV. Výrobca hovorí, že nové kolesá pomáhajú s efektívnejším prúdením vzduchu a zároveň účinnejšie chladia brzdový systém.

Funkčné zmeny dizajnu

Aerodynamiku ďalej vylepšuje set spojlerov, ktoré tu nie sú len pre parádu. Podľa automobilky všetky nové prvky znižujú v porovnaní so sériovým modelom vztlak o 29 percent, a dôležité je, že bez zvýšenia odporu vzduchu!

Podobne ako exteriér, aj interiér dostal kontrastné červené prvky, ak ale máte pocit, že je to na verziu Nismo trochu málo, možno vás potešíme. Za príplatok si budete môcť objednať športové sedadlá Recaro čiastočne čalúnené alcantarou. Predaj nového Nissanu X-Trail Nismo štartuje v Japonsku 24. septembra, v Európe si budeme musieť ešte chvíľu počkať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: Nissan