Opel hovorí, že novinka je pripravená pre tých, ktorí nechcú cestovať na dlhé vzdialenosti elektromobilmi, ale zároveň by radi jazdili po meste len na baterky. Výsledkom je modernizovaný plug-in hybrid, ktorý dáva väčší dôraz na elektrický okruh.

To okrem iného znamená, že sa preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 150 koní nemení. Ku spaľovacej jednotke je však pripojený elektromotor s výkonom zvýšeným zo 110 na 125 koní, takže systémový výkon vozidla stúpol zo 180 na 196 koní, pri súčasnom poklese nominálnych otáčok zo 6000 na 5500 ot./min.

Aj s novou prevodovkou

Maximálny kombinovaný krútiaci moment sa nemení, stále ostáva na úrovni 360 newtonmetrov, musíme však dodať, že už ho nespracováva osemstupňová automatika, ale nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Opel ju nejako zvlášť nerozoberá, ale podľa všetkého vychádza zo šesťstupňového dvojspojkového automatu v 48-voltovom hybride, ku ktorému konštruktéri pridali ešte jeden prevodový stupeň.

Dynamika sa v zásade nemení. Hatchback stále zrýchli z miesta na stovku za 7,6 sekundy, zatiaľ čo kombi potrebuje pri rovnakej disciplíne 7,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je stále 225 kilometrov za hodinu.

Plus 4,8 kWh

Opel začal do novinky navyše montovať väčšiu trakčnú batériu, jej kapacita stúpla z 12,4 na 17,2 kilowatthodiny a logicky sa tým podarilo predĺžiť dojazd v elektrickom režime. Podľa metodiky WLTP konkrétne o 26 km na 83 kilometrov.

Len pre istotu sme pozreli na slovenský cenník, v ktorom sme však narazili na jednu zvláštnosť. Miestne zastúpenie značky Opel už má v tabuľke uvedenú novú verziu, ale má v nej čísla, ktoré úplne nesedia.

V cenníku ho už nájdete, ale...

Kým európske zastúpenie Opelu uvádza systémový výkon 144 kW, teda 196 koní, v slovenskom cenníku je uvedených 143 kW a 195 koní. Nechýba ani nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka, lenže k tomu svieti stará kapacita batérie 12,4 kWh. Aby v tom bol ešte trochu väčší chaos, dojazd v elektrickom režime Opel uvádza 81 km, teda viac ako pôvodne, ale iné číslo ako centrála.

Nechceme tým do slovenského zastúpenia zbytočne rýpať, predpokladáme totiž, že mal k dispozícii len predbežné údaje, ktoré sú o niečo iné ako aktuálne uvedené oficiálne čísla. A že dáta zrejme obratom upraví. V každom prípade to pre nás ale znamená, že už máme k dispozícii aj ceny.

Hatchback v základnom stupni Edition vychádza na 32 790 eur a za kombi Sports Tourer zaplatíte trochu prekvapivo úplne rovnakú čiastku. Vyšší stupeň GS potom vychádza na 35 590 eur, ale v tomto prípade už je kombík o tisícku drahší, stojí 36 590 eur.

zdroj: Opel