Prestal som predpovedať,“ hovorí Jim Farley na margo toho, kedy očakáva koniec problémov v dodávateľských reťazcoch automobiliek. „Myslíme si, že budú pokračovať aj v dohľadnej dobe. Vieme sa s tým nejako vysporiadať. Sme stále lepší a lepší, efektívnejší v pomoci našim dodávateľom pri hľadaní novej pracovnej sily, nech to stojí čokoľvek,“ spresnil Farley.

Na otázku, kedy sa dodavateľský reťazec podarí dostať do normálu, prvý muž Fordu odpovedá, že podľa jeho názoru aktuálne palčivé problémy pretrvajú aj do budúceho roku. Podľa jeho slov by sme sa zároveň nemali spoliehať na to, že sa ich podarí vyriešiť v konkrétnom časovom bode, či už budúci rok alebo o rok neskôr.

Vážna kríza automobiliek

To, čo sa začalo ako nedostatok čipov, sa zmenilo na komplexnú krízu v rámci dodavateľského reťazca automobiliek. Šéf Fordu prizvukuje, že ich obchodní partneri majú momentálne problém najať dostatok pracovníkov, aby uspokojili dopyt zákazníkov. Farley poukázal na tento problém ako na dôvod, prečo subdodávatelia nie sú schopní zabezpečiť dostatok dielov pre výrobu áut.

Treba pritom dodať, že sa zďaleka nepodarilo zažehnať ani samotnú polovodičovú krízu. Napríklad Volkswagen očakáva, že problémy v tomto smere potrvajú aj po roku 2023, pričom automobilka sa pripravuje na to, že môže ísť o nový normál v rámci dodávateľskych reťazcov, píše magazín Fortune.

Podľa najnovších informácií, ďalšou veľkou témou pre automobilky bude dostatok plynu. Volkswagen si už robí zásoby čelných okien a ostatných skiel pre nové autá.

Dôvodom je nedostatok skla v Európe. Jeho výroba totiž vyžaduje veľké množstvo zemného plynu, ktorého cena raketovo narástla po tom, ako začala vojna na Ukrajine, uviedol Business Insider. Situácia je pritom taká vážna, že VW medzičasom intenzívne hľadá nových dodávateľov skla aj mimo Európu.

zdroj: Fordauthority