Na problém s nedostatkom nabíjacích staníc na území EÚ už upozorňuje dlhšie niekoľko na sebe nezávislých organizácií. A hoci sa „elektrická“ propaganda tvári, že je všetko v poriadku, aj samotnej EÚ už začína dochádzať, že s tým treba niečo robiť. Na nedostatok nabíjacích miest dôrazne upozorňuje aj Asociácia európskych výrobcov automobilov (ACEA), spolu s ich nedostatkom je tu však ešte jeden závažný problém – ich nerovnomerné rozloženie na území EÚ.

Medzi krajiny s najvyšším počtom verejných nabíjacích staníc patria Holandsko, Francúzsko, Nemecko, Taliansko a Švédsko.  Na opačnom konci zoznamu sú Cyprus, Malta, Litva, Bulharsko, či Grécko.

Najbohatším najviac, chudobným najmenej

EÚ si praje, aby sa vlna elektromobility prevalila celou Úniou bez výnimky a autá so spaľovacími motormi uvoľnili miesto elektromobilom v každom členskom štáte. A hoci predaje elektrických áut pod tlakom dotácií reálne rastú a ich technická úroveň stúpa do nových výšin, teória novej mobility má stále dve vážne trhliny. Prvou je nedostatočné množstvo verejných nabíjacích staníc a tou druhou ich nerovnomerné rozloženie v jednotlivých členských štátoch. ACEA poukazuje na skutočnosť, že 70 % všetkých verejných nabíjacích staníc je v súčasnosti na území troch štátov. Ide o Holandsko, Nemecko a Francúzsko. A hoci je na ich území spomínaných 70 % všetkých nabíjačiek, ich rozloha je len 23 % z celkovej rozlohy EÚ. Zvyšných 30 % verejných nabíjačiek je rozptýlených na ďalších 77 % územia EÚ.

„Každý, kto si chce kúpiť elektrické auto, je odkázaný na spoľahlivú infraštruktúru nabíjacích staníc – či už doma, v zamestnaní, alebo na ceste. Nastal čas, aby vlády v celej EÚ zrýchlili v pretekoch o ekologickejšiu mobilitu,“ povedal Eric Mark Huitema z ACEA. Naráža tým na skutočnosť, že aj v regiónoch s nižším HDP treba vystavať dostočne hustú sieť nabíjacích staníc.

zdroj: ACEA