Viacero kôl zlacňovania v Poľsku

Platí, že zlacňovanie palív na čerpacích staniciach nedáva v súčasnej situácii zmysel a popiera základné ekonomické poučky. Upozorňujú na to aj poľské médiá. Problém je v tom, že Orlenom vedené zlacňovanie pohonných hmôt nemá ekonomické opodstatnenie, cituje agentúra ČTK poľský denník Gazeta Wyborcza.

Cena ropy na svetových trhoch išla v posledných mesiacoch nahor. Rusko i Saudská Arábia citeľným spôsobom obmedzili produkciu a výsledok v podobe drahšej ropy na seba nenechal dlho čakať. Do toho sa pridala medzičasom skončená letná motoristická sezóna. V najbližšom období bude zase ceny nafty posúvať nahor zimná vykurovacia sezóna.

Čerpačky zavádzajú obmedzenia

Aktuálne maloobchodné ceny palív v Poľsku dávajú niektorí Poliaci do súvislosti s blížiacimi sa jesennými voľbami (konajú sa v polovici októbra) a špekuluje sa o tom, že po ich konaní by sa mohli cenovky na čerpačkách navýšiť. Súčasná situácia na pumpách však spôsobuje, že dovoz ropy a ropných produktov ku našim severným susedom prestáva byť rentabilný. Líder poľského trhu má už vraj sčasti používať aj zásoby strategického charakteru v krajine, aby stále dokázal pokryť dopyt Poliakov po tankovaní.

Média informujú o tom, že vybrané poľské  čerpacie stanice už informujú o obmedzení množstva paliva, ktoré môže jeden motorista natankovať. V meste Vroclav na čerpačkách značky Shell má ísť o limit 100 litrov paliva.

Zdroj: ČTK, Autozeitung.de / foto: cz.depositphotos.com