Aj podvody na sociálnych sieťach bývajú žiaľ úspešné, akokoľvek sa im seriózne firmy môžu snažiť zabrániť. Najnovšie to potvrdzuje práve bilancia podvodnej stránky na Facebooku vystupujúcej pod rúškom slovenského zastúpenia automobilky Škoda. Fanpage získala 15-tisíc označení „Páči sa mi to“ a 17-tisíc sledovateľov. Link na stránku sem zámerne nepridávame, aby sme nenapomáhali šíreniu aktivít, ktoré nemajú nič spoločné s oficiálnym zastúpením mladoboleslavskej automobilky.

Pozornému oku neujde, že fanpage je hneď na prvý pohľad podozrivá. Už jej názov je nesprávny, automobilka používa na oficiálnom profile označenie „Škoda“ a nechýba v ňom mäkčeň. Podvodníci nazvali ich stránku inak: „Skoda Octavia Slovakia“.

Podvodný príspevok má viac ako 11-tisíc lajkov a 18-tisíc komentárov.

Škoda reaguje

Česká automobilka dala najavo, že jej na svojich fanúšikoch záleží. Pred rizikom podvodných súťaží aktuálne varuje aj na svojom oficiálnom profile na Facebooku. „Aj vy ste sa stretli s falošnou súťažou?“ píše v príspevku. Škoda adresovala svojim priaznivcom na Facebooku i výzvu. „Tieto stránky postupne nahlasujeme, no s vašou pomocou to pôjde rýchlejšie,“ žiada o pomoc svojich fanúšikov.

Na záver dôležité tipy, ako nenaletieť podobným podvodom. Vždy si skontrolujte pravosť stránky – originálna oficiálna stránka Škody, ale spravidla aj fanpage ďalších medzinárodných značiek majú pri svojom názve na Facebooku aj modrý odznak ako symbol preukazujúci pravosť stránky. Buďte ostražití a pozrite si históriu príspevkov. Jeden či dva príspevky za celú históriu fanstránky svedčia pri zabehnutých značkách o tom, že ide o podvod.

Škoda varuje ľudí pred povodnými aktivitami na cudzích stránkach na Facebooku. Na vlastnej fanpage zverejnila tipy, ako nenaletieť podvodníkom.