Mnohí vodiči sú pri voľbe pohonu striktne nekompromisní, pričom názorové nožnice sa často otvárajú hlavne medzi majiteľmi čisto elektricky poháňaných áut a tradičných vozidiel so spaľovacími motormi bez akejkoľvek elektrifikácie.

Lenže prieskum britskej spoločnosti Zenith opäť raz dokazuje, že svet ani zďaleka nie je taký čiernobiely, ako si ho mnohí maľujú. Popularita elektromobilov síce pomaly stúpa, ale spomínaná anketa medzi 2800 vodičmi elektromobilov odhaľuje, že viac ako polovica z nich má stále benzínové či naftové auto. Navyše len 18 percent z nich používa batériový model na cesty dlhšie ako 100 kilometrov.

Rozdielne potreby sú pochopiteľné, v strete názorov ale nie sú rešpektované

Internetová stránka magazínu Auto Express cituje Zenith a dodáva, že rodiny sa stále zdráhajú naplno sa zaviazať len elektrickej mobilite. Ako primárne dôvody uvádzajú nespoľahlivú verejnú nabíjaciu sieť a úzkosť z dojazdu.

Firma vo svojej výročnej správe exaktne uvádza, že 51 percent vodičov elektromobilov na leasing stále obľubuje na dlhších cestách vozidlá so spaľovacími motormi a takmer tri štvrtiny z nich (presne 73 percent) tvrdí, že sa nehodlajú záložného benzínového či naftového auta zbaviť.

Šéf Zenithu – Tim Buchan – pripomína, že ho tento trend medzi „najnovšími vodičmi elektromobilov“ v porovnaní s „prvou vlnou šoférov batériových áut“ neprekvapuje. Podľa neho za to môže neplnenie cieľov vlády v oblasti podpory výstavby rýchlonabíjačiek, päťročný odklad zákazu predaja naftových i benzínových áut (v Británii mali byť pôvodne zrušené už v roku 2030 – pozn. red.) a tiež dezinformácie, ktoré sa v súvislosti s elektrickou mobilitou objavujú.

Zaujímavý je potom pohľad do diskusie pod spomínaným článkom, v ktorej sa objavujú ďalšie (známe) dôvody aktuálneho spomaľovania záujmu o elektromobily. Tým sú vyššie ceny, drahé poistenie, časovo náročnejšie nabíjanie v porovnaní s tankovaním pri dlhších cestách a opäť: nevyhovujúci stav infraštruktúry. Z druhej strany ako obvykle zaznieva, že im definitívny prechod na elektrickú mobilitu vyhovuje, čím sa opäť dostávame na začiatok. A tým sú individuálne potreby vodičov, ktoré jedna či druhá strana často nechce rešpektovať.

zdroj: Auto Express