Magazín Sport Auto sa rozhodol urobiť porovnanie na nemeckom okruhu Hockenheimring, kde sme ešte pred pár rokmi mohli vidieť monoposty F1. Aby bolo porovnanie čo najviac fér, za volant oboch áut sa posadil testovací pilot Christian Gebhardt, ktorý pravidelne skúša vozidlá na Nürburgringu pre Auto Motor und Sport. Porsche i BMW boli obuté na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Skôr než sa pozrieme na samotné jazdy a výsledné časy, poďme si pripomenúť technické parametre oboch vozidiel. 

Hockenheimring

Porsche má nižší výkon, ale aj hmotnosť

Porsche 911 v konfigurácii GT3 disponuje šesťvalcovým motorom s objemom 4,0 litra, ktorý produkuje 375 kW, teda 510 koní a maximálny krútiaci moment 470 Nm. Agregát spolupracuje so 7-stupňovou prevodovkou PDK, ale vo verzii Touring máte na výber aj 6-stupňový manuál. Hnacia sila sa prenáša len na zadnú nápravu, pričom na stovku zrýchli len za 3,4 sekundy. 

Na druhej strane, BMW M4 CSL poháňa dvoma turbami preplňovaný 3,0-litrový šesťvalec, ktorý aj vďaka zvýšeniu plniaceho tlaku turbodúchadiel produkuje až 405 kW (550 koní) a až 640 Nm, teda vyššie hodnoty ako 911 GT3. Krútiaci moment sa rovnako ako v prípade Porsche prenáša len na zadné kolesá a to prostredníctvom 8-stupňového automatu. M4 CSL je však na stovke o 3 desatiny sekundy pomalšie, pričom úlohu v tom určite hrá aj hmotnosť. Zatiaľ čo GT3 váži 1435 kg, kupé z Mníchova má hmotnosť až 1625 kg. 

Ako teda dopadlo výsledné porovnanie tejto nemeckej dvojice na 4,6 kilometra dlhom Hockenheimringu? Nuž, dovolím si tvrdiť, že podľa očakávania bolo rýchlejšie Porsche 911 GT3. Okruh zvládlo za 1 minútu a 47,3 sekundy. BMW M4 CSL sa tak muselo uspokojiť s druhou priečkou, nakoľko jedno kolo dokončilo s časom 1 minúta a 50,1 sekundy