Na úvod tohto krátkeho predstavenia máme chuť povedať „vitaj späť“. V minulej generácii Porsche 911 s typovým označením 991 totiž verzia Sport Classic chýbala. Priamy predchodca existoval v staršom prevedení 997 a bola to slušná rarita.

Vyrobilo sa ich len 250 kusov, automobilka odštartovala príjem objednávok v septembri 2009 a auto bolo vypredané v priebehu 48 hodín. Od sériovej deväťsto-jedenástky sa SC líšila motorom, pretože jej 3,8-litrový atmosférický boxer mal výkon zvýšený na 408 koní a samozrejmosťou bol šesťstupňový manuál.

Sport Classic svojim dizajnom pripomínala slávnu Carreru 2.7 RS z roku 1973, a to predovšetkým typickým „kačacím chvostom“, presnejšie povedané zadným spojlerom na zadnej kapote a diskami, ktoré svojim tvarom napodobňovali notoricky známe kolesá Fuchs.

Ako môžete vidieť, práve tie novinke chýbajú. Namiesto nich sú tu päťlúčové kolesá s trochu jednoduchšími tvarmi, samotné pevné zadné krídlo ale bolo povinnosťou. Nájdete tu však aj iné retro prvky, napríklad sivý odtieň laku Sport Classic Grey a tiež dvojfarebný interiér s čalúnením, ktorému v Porsche hovoria Classic Cognac a Ascot Brown.

Turbo alebo turbo?

Trochu nejasná je použitá pohonná jednotka. S veľkou pravdepodobnosťou pôjde o vylepšený motor z Carrery S, naopak s upraveným agregátom z 911 Turbo by ste počítať nemali. Háčik je akurát v tom, že oba ploché šesťvalce sú výkonovo dosť blízko. Kým „eSko“ ponúka z preplňovaného trojlitra 450 koní a GTS 480 koní, základné Turbo má objem 3,7 litra a výkon 580 koní.

Nová 911 Sport Classic by mohla mať okolo 520 až 550 koní, čo sú hodnoty, ktoré Porsche hravo získa aj z menšieho motora a práve ten tipujeme skôr ako tri-sedmičku. SC by totiž malo mať sedemstupňový manuál, zatiaľ čo Turbo je dostupné len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Informácie bude musieť samozrejme najprv potvrdiť Porsche, a to sa týka nielen technických parametrov, ale tiež plánovanej výroby. V porovnaní s 997 by malo vzniknúť o 1000 kusov viac, inak povedané z modelu 992 SC má existovať 1250 áut.