Algoritmus rozpozná vjazd do tunela pomocou palubných kamier a vopred upozorní vodiča, že sa chystá prechod tunelom. Po potvrdení môže auto automaticky spustiť sériu akcií, ktoré sa po výjazde z tunela vrátia do pôvodného stavu.​ Na výber sú dva režimy.

„Hlasný“ režim pre nadšencov

V športovo orientovanom nastavení systém stiahne okná, otvorí klapky aktívneho výfuku (ak ich máte), zapne šport režim a pred vjazdom podradí, pre čo najvýraznejšiu akustiku. Pri kabrioletoch môže vyzvať vodiča, aby pred tunelom zastavil a zložil strechu; klimatizácia sa zároveň prispôsobí, aby bolo zníženie komfortu minimálne.​

„Tichý“ režim pre komfort

Alternatívny profil potichu zatvorí okná, zavrie výfukové klapky a využije audiosystém či aktívne potláčanie hluku na minimalizáciu rezonancií v tuneli. Cieľom je ponúknuť rovnakú automatiku aj pre vodičov, ktorí nechcú akustický „ohňostroj“ v uzavretom priestore.​

A čo elektromobily?

Patent spomína špecifické nastavenia pre elektromobily, kde sa dá zvýrazniť syntetický zvuk cez reproduktory, aby prechod tunelom pôsobil emotívnejšie aj bez spaľovacieho motora. Všetky úpravy sú navrhnuté aby boli zapnuté len počas prejazdu tunelom a po výjazde sa konfigurácia vráti do pôvodného nastavenia.

Ide o patentovú prihlášku, takže nie je zaručené, že sa „Tunnel Mode“ objaví v sérii, hoci z pohľadu zážitku by šlo o funkciu, ktorá by potešila nielen fanúšikov Porsche.

ČO SI O TOM MYSLÍTE?
  • Super nápad ( 20% )

     

  • Skôr zbytočnosť ( 80% )

     

  • Nie, toto do auta nepatrí ( 0% )

     

Odpovedalo 5 ľudí