Plány na diaľnicu už máme dlho. Ešte pár desiatok rokov a oslávia 100 rokov.

Plány na diaľnicu už máme dlho. Ešte pár desiatok rokov a oslávia 100 rokov.

Európska komisia konečne potvrdila, že akceptuje postup Slovenska pri skúmaní vplyvov výstavby na životné prostredie. Z hry pravdepodobne vypadáva tunel Korbeľka, ktorý mal byť pre prírodu ešte prijateľnejší. Proti tomu sú však ochranári, ktorí tvrdia, že tunel je to najlepšie. Veci ako protihlukové stany a koridory pre zver podľa nich nestačia.

Najpodstatnejšie je, kedy konečne začneme stavať túto časť diaľnice a kedy bude hotová. Ján Figeľ plánoval začiatok ešte na tento rok. To už samozrejme nestihneme a nový plán je na rok 2015. Národná diaľničná spoločnosť na svojich stránkach informuje, že prvé autá prejdú po tomto úseku najskôr v roku 2019 a spolu s obchvatom Prešova pôjde o najneskôr dokončený úsek D1.

Počuli sme už veľa termínov, kedy má byť D1 hotová. Myslím si, že nekonečný príbeh neskončí ani v roku 2019. No musím priznať, že D1 už vyzerá lepšie ako pred niekoľkými rokmi.
Jedného dňa budú Košice a Bratislava prepojené diaľnicou. Naozaj pekná predstava.

Jedného dňa budú Košice a Bratislava prepojené diaľnicou. Naozaj pekná predstava.

V roku 2019 má byť teda diaľnične prepojená Bratislava s Košicami. Verí tomu ešte niekto? Ďalším problémom je tunel Višňové, ktorý sme mali tiež začať stavať už tento rok, no štart sa odsunul až na ten budúci. Meškanie spôsobuje tender. NDS už víťaza na stavbu tunela má, no tender napadol neúspešný uchádzač a tak nekonečný príbeh pokračuje ďalej.

Zdroj: auto.sme.sk