Keď je reč o minulosti, tak napríklad BMW ponúkalo za mesačný príplatok funkciu asistenta diaľkových svetiel. Bolo to jednoduché, ak ste jazdili len v lete či väčšinou cez deň, funkciu ste nevyužívali. Ale akonáhle prišlo zimné obdobie a dlhšie nočné jazdy, mohli ste si za mesačný poplatok funkciu odblokovať a naopak na jar ju zase nepredplatiť. Pre majiteľa auta to malo výhodu v tom, že si za funkciu zaplatil len vtedy, keď to potreboval a ušetril peniaze za trvalý príplatok. Ak vozidlo za 3 či 4 roky predal, skutočne mohol ušetriť.

Naviac 27 koní a 45 Nm

Zastúpenie Volkswagenu vo Veľkej Británii ponúkne cez vzdialený update zvýšenie výkonu elektromotora pre tamojšie ID.3 Pro a Pro S. Tie majú so zadným elektromotorom 150 kW (204 koní). Komu je to málo, zastúpenie značky mu umožní zvýšenie výkonu elektromotora v špičke o 20 kW (27 koní) a nárast maximálneho krútiaceho momentu z 265 Nm na 310 Nm.

Existujú tri formy predplatného. Buď doživotné za 649 libier (zhruba 750 eur), ročné za 165 libier (cca 190 eur) alebo mesačné za 16,5 libry (asi 19 eur).

Čo vy na to? Boli by ste ochotní zaplatiť za zvýšenie výkonu poplatok na pravidelnej báze? Alebo by ste si radšej zaplatili trvalé zvýšenie, ktoré autu už zostáva a teda prenáša sa aj na nového majiteľa? Je toto cesta novodobého chiptuningu?

zdroj: AutoExpress, Engadget