Ruský automobilový trh je v krajinách EÚ všeobecne vnímaný ako ten „zaostalejší“, plný starých žigulákov, vyslúžilých licenčných Lanosov či polomŕtvych jazdeniek z "vyspelej" Európy. Rusko je však aj krajinou veľkých možností pre predajcov nových áut a tí svoje portfólio ponúkaných modelov radi prispôsobujú miestnym požiadavkám. Jedným z nich je aj Renault, ktorý tam začína s predajom aktuálnej generácie Dacie Duster. Tá dostala pochopiteľne logo Renaultu (Dacia sa v Rusku nepredáva), bolo by však chybou myslieť si, že Francúzi len vymenili znaky na maske a poslali na trh rovnaké auto ako v krajinách EÚ. Naopak, Renault ho poriadne vylepšil a v konečnom dôsledku z neho urobil prestížnejší tovar, než je Duster určený napríklad pre slovenský trh. A zďaleka nejde len o ponuku iných motorov.

Offroadová edícia „Edition One“ dostane terénne obutie s rozmermi 215/65 R 16

S luxusnejšou kabínou

Pozrite na kabínu Dustera, ktorý Renault doprial Rusom. Vidíte to? Ako priznáva sám výrobca, „ruský“ Duster je výrazne prepracovanou európskou verziou Dacie Duster a vidieť to aj v samotnej kabíne. Palubná doska s inými výduchmi klimatizácie dostala predovšetkým honosnejší stredový dotykový displej, ktorý vychádza z SUV kupé Arkana. Ku kvalite materiálov sa bez osobnej skúsenosti vyjadriť nedá, istý je však aj iný infotainment (nielen jeho dotykový displej). Celkovo je kabína modelu Duster posunutá na vyššiu úroveň, aby vraj lepšie korešpondovala so spomínaným prestížnejším SUV kupé Arkana.

"Ruský" Duster dostal nielen iný displej, ale vraj aj prepracopvaný infotainment z Arkany.

Bez trojvalcov

Iná je pochopiteľne aj skladba motorov. Kým Európe tvorí gro predajov Dustera prepĺňaný trojvalec 1.0 TCe, v Rusku vôbec nie je v ponuke. Tam zostáva základom atmosférický štvorvalec 1.6 SCe, ktorý ponúkajú v kombinácii s pohon 4x2 (84 kW/114 k), aj 4x4 (86 kW/117 k), nad ním je v ponuke dokonca atmosérický motor 2.0 16V (vždy v kombinácii s manuálnou prevodovkou a pohonom 4x4) a na prekvapenie Renault Rusom doprial aj turbodiesel 1.5 dCi (vždy v kombinácii s 4x4). Vrcholom ponuky je aj v európe známy štvorvalec 1.3 TCe (110 kW/150 k), ktorý si môžu zákazníci kombinovať s manuálnou aj CVT prevodvkou (vždy 4x4).

Je pochopiteľné, že automobilky prispôsobujú ponuku svojich modelov špecifikám jednotlivých trhov, v kontexte modelu Duster sa však nemôžem ubrániť dojmu, že ruský zákazník v tomto prípade získava naozaj viac, než klient na konzum orientovanej „zelenej“ EÚ.

zdroj: Renault

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov