Keď dvaja majú to isté, nemajú to isté

Cenu každého ojazdeného vozidla ovplyvňuje hneď niekoľko faktorov. Počet predchádzajúcich majiteľov, servisná história, pôvod vozidla, počet najazdených kilometrov, vek a v neposlednom rade aj aktuálny technický stav. Ten spravidla zodpovedá tomu, ako sa oň predchádzajúci majiteľ staral. Dve autá rovnakého modelu, rovnakého roku výroby a podobného nájazdu sa však môžu v cene líšiť rádovo aj o tisíce eur, práve v závislosti od technického stavu a vzhľadu.

Dobre udržiavané a pravidelne servisované vozidlo dobre slúži a zároveň si oveľa lepšie udrží hodnotu. 

Pozor na agresívnu posypovú soľ

Najmä zimné mesiace so snehovou pokrývkou bývajú pre autá ťažkou skúškou. Všade prítomná posypová soľ sa dostáva aj na miesta, ktoré by majiteľovi vozidla ani len nenapadli. Ak napríklad nastúpite do vymrznutého auta s topánkami od snehu a soli a zapnete kúrenie, sneh so soľou sa rozpustí a dostane sa až na kovové konštrukcie pod kobercami, kde môže spôsobiť koróziu. Ešte viac trpí podvozok. Preto je dôležité po zime všetky miesta, kam sa soľ mohla dostať, čo najskôr očistiť a vymyť. Rovnako tak v zimných mesiacoch trpí aj brzdová sústava a výfukový systém. Častá návšteva umývačky by tak mala byť v zime štandardom.

Akumulátor po zime treba preveriť

Stav akumulátora, bohužiaľ, pohľadom nespoznáte. Ak nevlastníte záťažový merač, budete si musieť stav autobatérie overiť v servise. Záťažový merač odhalí, či je batériu po zime potrebné len dobiť alebo rovno vymeniť. Pozornosť by ste mali venovať aj stieračom, ktoré sa v priebehu zimy musia potýkať s nadmerným opotrebením stieracích líšt pri odstraňovaní väčšieho množstva hrubších nečistôt alebo aj ľadu a snehu. Koncom marca prichádza aj čas na výmenu pneumatík zo zimných na letné. Všeobecne platí, že výmenu je vhodné naplánovať na dobu, keď sa teplota stabilne drží nad 10 °C.

zdroj: AAA Auto