V testoch spotreby vychádza menšia e-208 v porovnaní s modelom e-308 logicky o niečo lepšie. Kým malé auto má podľa metodiky WLTP spotrebu rovných 12 kWh/100 km, tristo-osmička žerie 12,7 kWh/100 km.

Nový akumulátor s účinnejším chladením a 400-voltovou architektúrou má vo väčšom aute (i dnes predstavenej DS 3 po facelifte) kapacitu 54 kWh, pričom využiteľných je 50,8 kWh. A stačí mu to na 400 kilometrov. V dvesto-osmičke by bol akčný rádius väčší, konštruktéri ale zámerne zmenšili jeho kapacitu na 51 kWh (využiteľných 48,1 kWh a ekvivalent necelých 19 litrov benzínu), takže e-208 má tiež dojazd rovných 400 km.

To môže byť pre zákazníkov menším sklamaním, Peugeot sa to ale bude snažiť kompenzovať silnejším novým elektromotorom. Jeho maximum krútiaceho momentu je rovnaké – tesne nad nulovými otáčkami dostanete identických 260 newtonmetrov, ako od doteraz používanej jednotky. Výkon ale poskočil zo 100 na 115 kW, inak povedané zo 136 na 156 koní.

Peugeot e-208 bude po modernizácii dostupný s dvomi typmi integrovaných palubných nabíjačiek. Štandardne vám výrobca dodá jednofázový model s výkonom 7,4 kW, za príplatok si potom môžete objednať trojfázovú a 11 kW, ale najrýchlejšie auto nabijete rýchlonabíjačkou s jednosmerným prúdom a výkonom 100 kW. V takom prípade Francúzi sľubujú z 20 na 80 percent kapacity batérie za menej ako 25 minút.

Peugeot vo svojej tlačovej správe nespomína, či v e-208 zmenili okrem pohonnej jednotky a trakčnej batérie i ďalšie komponenty, novinka ale bude čoskoro predstavená v Paríži, takže ďalšie prípadné detaily by sme sa mohli dozvedieť už čoskoro.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

zdroj: Peugeot, Stellantis