Čím menší motor, tým menej emisií – podľa tejto niekedy zvrátenej logiky sa riadi väčšina štúdií a žiaľ aj nariadení zaoberajúcimi sa emisiami spaľovacích motorov. A hoci je pravda, že v prípade superšportov a ich veľkých atmosférických či prepĺňaných motorov skutočne platí, že produkujú viac emisií ako motory bežných osobných áut, vzhľadom na ich počet v reálnej premávke a často nie denné použitie ide o nemerateľný dopad. Podľa dostupných informácií sa automobilová doprava podieľa len necelými 6 % na tvorbe celkového CO2 vyprodukovaného ľudskou činnosťou. A ľudská činnosť má na svedomí len 3,5 % z celkového vyprodukovaného CO2 v celosvetovom meradle.

zdroj: Ferrari

O to viac zarážajú „ekologické“ aktivity niektorých ľudí. Čím vzdelanejší, tým väčšia tragédia. Takí ľudia by si mohli trochu lepšie spočítať, kde treba pre záchranu planéty udrieť a prečo. Angličan Kevin Anderson, profesor na univerzite v Manchasteri, vyjadril znepokojenie nad produkciou oxidu uhličitého výkonných superšportov. Ak by to bolo v jeho silách, úplne ich zakáže. Ich prevádzkovanie je vraj úplne zbytočné a namiesto užitočnej prepravy slúžia skôr na podporu ega svojho majiteľa a predvádzanie sa, pri ktorom produkujú obrovské porcie CO2. Spolu s nimi by však zakázal aj veľké SUV, ktoré zamorujú mestské ulice a zaberajú parkovacie miesta občanom s menšími a ekologicky „čistejšími“ autami. Ich odstránením by sme vraj dosiahli o 20 % menej emisií a v horizonte 20 – 30 rokov by sme sa tak mali šancu dostať na tzv. „nulovú karbónovú stopu“. A teraz mu porozprávame my tú o červenej čiapočke...

zdroj: Lamborghini

Ľudí ako Kevin Anderson našťastie nie je medzi odborníkmi veľa, jeho extrémistické názory majú navyše politický podtext a viac ako ekologicky vyznievajú proti súčasnému politickému zriadeniu. Koniec koncov aj preto ho možno neberú úplne vážne.

zdroj: Auto Express