Lebo konkurencia je v tejto triede ľudových áut veľká nie len čo do počtu, ale aj technickej a technologickej úrovne. Všetkých fanúšikov francúzskej značky, ale aj tých nerozhodnutých iste poteší, že Mégane nie je len ďalší kus do počtu. Naopak, viacerými riešeniami/výbavou sa toto "bežné" auto posúva na úroveň áut o dve triedy vyšších. Iste, nebude to zadarmo, ani sériovo. No u predajcu nemusíte voliť všetko a skvelé je, že zrazu môžete mať v aute tejto triedy vymoženosti donedávna typické pre luxusné mašiny.

Zadné svetlá, presnejšie horizontálna línia, svietia neustále. To je skvelé! Nie len pre vzhľad, ale hlavne pre bezpečnosť v hmle!

Multimediálny systém R-Link 2 s 8,7-palcovým displejom orientovaným na výšku slúži ako riadiace centrum auta. Pomocou technológie Multi-Sense možno ľahko a rýchlo zmeniť jazdný zážitok. O bezpečnosť sa postará zástup moderných a ľahko ovládateľných asistenčných systémov, vrátane farebného head-up displeja.

Systém 4Control so špecifickým nastavením od Renault Sport, dostupný vo verzii GT, sa prvýkrát objavuje v segmente a táto kombinácia spolu s presným riadením a športovými a dynamickými jazdnými vlastnosťami poskytuje výnimočné jazdné schopnosti.

Dynamika, podvozok a pruženie nového Mégane mu v segmente kompaktných modelov poskytuje jedinečné postavenie. Jeho vyvážené jazdné vlastnosti ešte zvýrazňuje ponuka motorov s výkonom v rozpätí od 66 kW/90 k do 151 kW/205 k, ktoré pokrývajú široké spektrum potrieb zákazníkov. Pre ešte lepšie jazdné vlastnosti konštruktéri venovali priam puntičkársku pozornosť vertikálnej účinnosti pruženia a akustickému komfortu.

TopSpeed.sk jazda Renault Mégane 4. generacia

Mégane 4. generácie vyzerá "obyčajne" len z tohto pohľadu. Predná a zadná časť sú nezameniteľné.

Dynamickejší profil a charakteristický tvar svetiel

Proporcie nového Mégane 4. generácie sú ešte vyváženejšie než u predchádzajúcej generácie. Výsledkom toho je dynamickejší a asertívnejší vzhľad:

- dlhší: 4 359 mm (+ 57 mm)
- nižší: 1 447 mm (- 25 mm)
- najširší predný a zadný rozchod v segmente
– vpredu: 1 591 mm (+ 47 mm) / vzadu: 1 586 mm (+39 mm)
- dlhší rázvor: 2 669 mm (+ 28 mm)
- kratší zadný previs: 771 mm (- 21 mm)
- rozmery diskov až do 18 palcov

TopSpeed.sk jazda Renault Mégane 4. generacia

Mégane 4. generácie má v segmente C najväčší rozchod kolies prednej aj zadnej nápravy. Už len to mu dáva v zákrutách slušnú stabilitu. Škoda, že stabilizácia je až priveľmi prísna.

Technológie z vyšších segmentov

Nový Mégane stojí na modulárnej architektúre CMF C/D (Common Module Family) a prináša celý rad prvkov, ktoré sa obvykle spájajú skôr s vyššími triedami a predstavili sa už v sesterských modeloch Espace a Talisman. Komplexný balík technológií je v tomto segmente jedinečný a okrem iného je jeho súčasťou farebný head-up displej, prístrojová doska s nastaviteľným sedempalcovým displejom Thin Film Transistor (TFT), dva multimediálne tablety systému R-Link 2 (sedempalcový horizontálny alebo 8,7-palcový vertikálny), ako aj technológie Multi-Sense a 4Control.
 

Systém R-Link 2 predstavuje riadiace centrum, ktoré ovláda rôzne funkcie automobilu: multimédiá, navigáciu, telefón, rádio, Multi-Sense, jazdných asistentov (ADAS) či 4Control.


Jedinečné jazdné zážitky vďaka 8,7-palcovému tabletu a systému R-Link 2. Tablet je v segmente Mégane unikátny a vodič sa môže tešiť na dotykový displej, ktorý umožňuje zachytenie obrazu a priblíženie (zoom) podobne ako v mobilnom telefóne či na bežnom tablete. R-Link 2 umožňuje hlasové rozpoznávanie pre navigačný systém, telefón, aplikácie a rádio, čím uľahčuje prístup k rôznym funkciám.

TopSpeed.sk jazda Renault Mégane 4. generacia

Vyššie výbavy majú plné LED svetlomety (LED Pure Vision) s automatickým prepínaním medzi stretávacími a diaľkovými svetlami. V tejto triede stále nie bežná vec.

2016 Renault Mégane 4. generacia ceny

 
Nový Renault MÉGANE          
Technické údaje – benzínové motory
Motorizácia Energy TCe 100 SCe 115 Energy TCe 130 Energy TCe 130 EDC Energy TCe 205 EDC (GT)
Prevodovka manuálna manuálna manuálna automatická prevodovka EDC
  6-stupňová 5-stupňová 6-stupňová dvojspojková, 7-stupňová
Emisná norma Euro 6
Počet sedadiel 5
Motor 4-valcový radový
Zdvihový objem (cm3) 1198 1598 1198 1616
Vŕtanie x zdvih (mm) 72,2 x 73,1 78 x 83,6 72,2 x 73,1 79,7 x 81,1
Počet valcov / ventilov 4 / 16
Palivo Bezolovnatý benzín alebo E10
Maximálny výkon kW EEC (k) 74 (100) 84 (115) 97 (130) 151 (205)
pri (ot/min) 4 500 5 500 6 000
Maximálny krútiaci moment Nm EEC 175 156 205 280
pri (ot/min) 1 500 4 000 2 000 2 400
Vstrekovanie priame nepriame priame priame
Stop & Start / Engine Smart Management áno / áno nie / nie áno / áno
Servisný interval / výmena oleja 30 000 km / 2 roky
Typ prevodovky manuálna automatická prevodovka EDC
Počet rýchlostných stupňov 6 5 6 7
Aerodynamický odpor CdA 0,71 0,69 / 071* 0,69
Maximálna rýchlosť (km/h) 179 191 197 199 230
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) 12,3 12,2 10,6 10,3 7,1
1 000 m s pevným štartom (s) 33,8 32,2 31,6 32,1 27,8
Emisie CO2 (g/km) 120 ** 119 ** 134
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,4 ** 5,3 ** 6,0
Mimomestský cyklus (l/100 km) 4,4 ** 4,5 ** 4,9
Mestský cyklus (l/100 km) 7,0 ** 6,8 ** 7,8
Objem palivovej nádrže (litre) 47
Riadenie Elektronický posilňovač riadenia Systém 4Control s elektronickým posilňovačom riadenia
         
Obrysový priemer otáčania (m) 11,8 11
Stopový priemer otáčania (m) 11,2 10,4
Počet otočení volantu (medzi dorazmi) 2,9 2,3
Typ prednej nápravy Pseudo Mac Pherson
Typ zadnej nápravy Náprava s programovanou elasticitou
Priemer stabilizátoru vpredu / vzadu (mm) 26 / stabilizátor integrovaný do nápravy
Rozmery diskov a pneumatík 15’’ oceľové disky LAGOON / pneumatiky 195/65 R15 91 H
  15’’ oceľové disky KUBERA / pneumatiky 195/65 R15 91 H
  16’’ oceľové disky FLORIDA / pneumatiky 205/55 R16 91 H/V
  16’’ disky flex COMPLEA / pneumatiky 205/55 R16 91 H / V
  16’’ zliatinové disky SILVERLINE / pneumatiky 205/55 R16 91 H / V
  16’’ zliatinové disky Aero CINETIC / pneumatiky 205/55 R16 91 H / V
  17’’ zliatinové disky EXCEPTION / pneumatiky 205/50 R 17 93 V
  17’’ zliatinové disky CELSIUM / pneumatiky 205/50 R 17 93 V
  17’’ zliatinové disky DECARO / pneumatiky 225 45 R17 91W
  18’’ zliatinové disky MAGNY-COURS (GT) / pneumatiky 225 40 R18 92
  18’’ zliatinové disky GRAND TOUR / pneumatiky 225/40R18 92 V (XL)
  15’’ náhradné koleso oceľové / pneumatika 195/65 R15 91 H
  16’’ náhradné koleso oceľové / pneumatika 205/55 R16 91 H/V
  dojazdové oceľové koleso 4,5 XB 17 5 45 / pneumatika T145/70R17 103 M
  dojazdové RST oceľové koleso 4,5 XB 17 5 36 / pneumatika T135/80R17 103 M
Predné vetrané kotúče: priemer / hrúbka (mm) 269x22 Ø54 280x24 Ø54 320x28 Ø60
Zadné kotúče: priemer / hrúbka (mm) 260x8 Ø34 290x11 Ø38
Pohotovostná hmotnosť bez opcií (kg) 1 205 1 205 1 205 ** 1 392
Maximálna hmotnosť (kg) 1 806 1 789 1 806 ** 1 924
Maximálna hmotnosť jazdnej súpravy (kg) 3 106 3 089 3 106 ** 3 224
Hmotnosť brzdeného prívesu (kg) 1 300 ** 1 300
Hmotnosť nebrzdeného prívesu (kg) 640 635 640 ** 730
* podľa veľkosti diskov: od 15- do 17-palcové: 0,69; 18-palcové: 0,71          
** homologizácia prebieha; spustenie predaja v 1. polroku 2016          
           
           
Nový Renault MÉGANE          
Technické údaje – naftové motory
Verzia Energy dCi 90 Energy dCi 110 Energy dCi 110 EDC Energy dCi 130 Energy dCi 165 EDC (GT)
Prevodovka manuálna automatická EDC manuálna automatická EDC
  6-stupňová dvojspojková 6-stupňová dvojspojková
      6-stupňová   6-stupňová
Emisná norma Euro 6b
Počet sedadiel 5
Motor 4-valcový radový
Zdvihový objem (cm3) 1 461 1 598
Vŕtanie x zdvih (mm) 76 x 80,5 80 x 79,5 **
Počet valcov / ventilov 4 / 8 4 / 16
Palivo diesel
Maximálny výkon kW EEC (k) 66 (90) 81 (110) 96 (130) 118 (165)
pri (ot/min) 4 000 4 000 4 000 **
Maximálny krútiaci moment Nm EEC 220 260 250 320 380
pri (ot/min) 1 750 **
Vstrekovanie Common-rail + viacbodové vstrekovanie **
Stop & Start / Engine Smart Management áno / áno **
Servisný interval / výmena oleja 30 000 km / 2 roky **
Filter pevných častíc áno
Typ prevodovky manuálna automatická EDC manuálna automatická EDC
      dvojspojková   dvojspojková
Počet rýchlostných stupňov 6
Aerodynamický odpor CdA 0,69 0,69 0,69 0,69 / 071* 0,69
Maximálna rýchlosť (km/h) 174 187 187 198 **
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) 13,4 11,3 12,3 10 **
1 000 m s pevným štartom (s) 34,9 32,9 33,6 31,5 **
Emisie CO2 (g/km) 95 95 95 103 **
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,7 3,7 3,7 4,0 **
Mimomestský cyklus (l/100 km) 3,4 3,4 3,5 3,6 **
Mestský cyklus (l/100 km) 4,2 4,2 4,0 4,7 **
Objem palivovej nádrže (litre) 47
Riadenie elektrické **
Maximálny priemer otáčania (m) 11,8 **
Stopový priemer otáčania (m) 11,2 **
Počet otočení volantu (medzi dorazmi) 2,9 **
Typ prednej nápravy Pseudo Mac Pherson **
Typ zadnej nápravy Náprava s programovanou elasticitou **
Priemer stabilizátoru vpredu / vzadu (mm) 26 / stabilizátor integrovaný do nápravy **
Rozmery diskov a pneumatík 15’’ oceľové disky LAGOON / pneumatiky 195/65 R15 91 H
  15’’ oceľové disky KUBERA / pneumatiky 195/65 R15 91 H
  16’’ oceľové disky FLORIDA / pneumatiky 205/55 R16 91 H/V
  16’’ disky flex COMPLEA / pneumatiky 205/55 R16 91 H / V
  16’’ zliatinové disky SILVERLINE / pneumatiky 205/55 R16 91 H / V
  16’’ zliatinové disky Aero CINETIC / pneumatiky 205/55 R16 91 H / V
  17’’ zliatinové disky EXCEPTION / pneumatiky 205/50 R 17 93 V
  17’’ zliatinové disky CELSIUM / pneumatiky 205/50 R 17 93 V
  17’’ zliatinové disky DECARO / pneumatiky 225 45 R17 91W
  18’’ zliatinové disky MAGNY-COURS (GT) / pneumatiky 225 40 R18 92
  18’’ zliatinové disky GRAND TOUR / pneumatiky 225/40R18 92 V (XL)
  15’’ náhradné koleso oceľové / pneumatika 195/65 R15 91 H
  16’’ náhradné koleso oceľové / pneumatika 205/55 R16 91 H/V
  dojazdové oceľové koleso 4,5 XB 17 5 45 / pneumatika T145/70R17 103 M
  dojazdové RST oceľové koleso 4,5 XB 17 5 36 / pneumatika T135/80R17 103 M
Predné vetrané kotúče: priemer / hrúbka (mm) 269x22 Ø54 280x24 Ø54 269x22 Ø57 **
Zadné kotúče: priemer / hrúbka (mm) 260x8 Ø34 **
Pohotovostná hmotnosť bez opcií (kg) 1 205 1 205 1 341 1 318 **
Maximálna hmotnosť (kg) 1 841 1 848 1 876 1 890 **
Maximálna hmotnosť jazdnej súpravy (kg) 3 141 3 145 3 176 3 490 **
Hmotnosť brzdeného prívesu (kg) 1 300 1 600 **
Hmotnosť nebrzdeného prívesu (kg) 640 640 690 695 **
* podľa veľkosti diskov: od 15- do 17-palcové: 0,69; 18-palcové: 0,71          
** homologizácia prebieha; spustenie predaja v 1. polroku 2016