Hlavným motívom Renaultu vo vývoji dvojtaktného vznetového motora použiteľného v autách je jeho účinnosť.

Vznetový dvojtakt nie je v doprave žiadnou novinkou a využívajú ho najmä veľké zaoceánske, kontajnerové lode. A práve ich efektivita, spolu so stále sa stupňujúcim tlakom na znižovanie spotreby a emisii CO2, vnukli vývojovému oddeleniu automobilky nápad, urobiť podobný motor vo veľkosti použiteľnej v automobile. Motor má byť primárne určený pre ľahké úžitkové vozidlá a Francúzi celý projekt nazvali POWERFUL (POWERtrain for Future Light-duty vehicles, čiže pohonná jednotka pre ľahké úžitkové vozidlá budúcnosti). Dvojtaktný cyklus by podľa vývojárov mohol výrazne zredukovať aj hmotnosť a rozmery motora. Potreboval by totiž polovičný počet valcov pri zachovaní rovnakého zdvihu a vŕtania. Dnes štandardný 1,5 litrový, štvortaktný, vznetový 4-valec by tak mohol nahradiť dvojtaktný dvojvalec objemu 0,75 litra. Jeho výkon by sa mal pohybovať medzi 35-50 kW a krútiaci moment by mal dosahovať od 112 do 145 Nm. V Renaulte pritom počítajú s kombinovaným prepĺňaním, mechanickým kompresorom aj turbo kompresorom. Takýto motor by okrem zníženia spotreby mal priniesť aj zjednodušenie motora, keďže nepotrebuje mechanizmus otvárania ventilov. Vývojári ale stále počítajú s plnením emisných noriem a to nielen tých súčasných. Pomôcť im v tom majú filtre pevných častíc a systém na zachytávanie emisií NOx. Celý projekt je však zatiaľ iba vo fáze výskumnej štúdie. Renault na ňom navyše nepracuje sám. Okrem neho je do projektu zapojená napríklad firma Delphi, univerzita vo Valencii, či technická univerzita v Prahe a to všetko za peniaze európskej komisie.

Dvojtaktný dvojvalec by mal okrem spotreby znížiť aj náklady na výrobu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Renault okrem toto predstavil aj ďalšie technológie smerujúce k ekológii. Už v priebehu budúceho roka automobilka vo svojich modeloch predstaví nový elektromotor s výkonom 65 kW a krútiacim momentom 220 Nm. Jeho najväčším benefitom je zmešenie rozmerov samotného motora o 10%. Rovnako sa dočkáme aj verzii s duálnym palivovým systémom, benzín a LPG. Táto možnosť priamo z fabriky bude k dispozícii s bližšie neurčeným, trojvalcovým turbomotorom.

Zdroj: Renault