Žiadne ABS, ESP, trakčná kontrola alebo airbagy. A navyše návrat k motorom s emisiami, ktoré boli v Európe, Japonsku i Spojených štátoch povolené len do roku 1992 a dnes o tejto technike kvôli zjednodušeniu hovoríme, že plnila normu Euro 0.

Rusko sa vracia minimálne o tridsať rokov späť vládnym dekrétom č. 855 z 12. mája 2022, ktorý má oficiálny názov „Uplatňovanie povinných požiadaviek na niektoré kolesové vozidlá a posudzovaní ich zhody".

Samotný dokument popisuje zjednodušené pravidlá certifikácie osobných automobilov, pričom domácim koncernom povoľuje vyradiť z výroby komponenty zahraničných firiem, ktoré sú v Rusku momentálne nedostupné v dôsledku sankcií zavedených za agresiu voči Ukrajine.

Toto uvoľnenie predpisov by malo udržať produkčné linky domácich automobiliek v chode, ruskí zákazníci sa však budú musieť vzdať prakticky všetkých moderných elektronických zariadení v autách. A to sa týka aj systému Era-Glonass, ktorý je obdobou nášho rozhrania eCall, schopného automaticky rozpoznať dopravnú nehodu a privolať pomoc.

Pozoruhodné je tiež zjednodušenie nárazových testov. Ruské úrady budú vyžadovať už len priamy čelný stret s pevnou betónovou bariérou bez akéhokoľvek prekrytia, dôvody sú ale zrejmé. Len tak bolo možné zrušiť airbagy a predpínače bezpečnostných pásov, bez ktorých by ruské stroje moderné skúšky nezvládli.

Nové pravidlá samozrejme nezakazujú vyrábať v Rusku autá podľa súčasných medzinárodných noriem a emisných predpisov, spomínaný dekrét bol však jedinou možnosťou, ako legalizovať autá bez čipov či vstrekovania.

zdroj: Forbes.ru