Sandero RS dostalo atmosférický dvojliter, športový podvozok, kotúčové brzdy na oboch nápravách a športovo naladené ESC. U nás by mohlo slušne konkurovať Swiftu Sport, no do Európy sa nedostane. Je určené iba pre Latinskú Ameriku.
Renault Sandero RS

Sandero RS je vyvinuté v Južnej Amerike, pre Južnú Ameriku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Atmosféra s výkonom 145 k

Sandero 2,0 RS je výsledkom spolupráce francúzskeho, brazílskeho a argentínskeho tímu. Automobilka ho bude vyrábať v Brazílii a vývojári ho navrhli priamo pre požiadavky latinsko amerických zákazníkov. Aj preto má pod kapotou atmosférický dvojliter s výkonom 107 kW (145 k) a nie vyšpičkovaný turbomotor, ako je zvykom v Európe. Výrobca totiž v tomto regióne nie je tlačený emisnými  limitmi do malých prepĺňaných motorov. Štvorvalec je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá prenáša výkon na predné kolesá. Samozrejmosťou u modelu RS je citlivo vyladený športový podvozok a upravené riadenie. Prípadným rýchlym kolám na okruhu určite pomôžu aj kotúčové brzdy na oboch nápravách,  17" kolesá a športovo naladený stabilizačný systém ESC. Výrobca síce zatiaľ nezverejnil žiadne dynamické parametre, no môžeme predpokladať, že Sandero RS bude ťažiť najmä z nízkej hmotnosti a zrýchlenie na 100 km/h by mohlo zvládnuť za približne 8 s. Maximálku by sme mohli očakávať dakde okolo hranice 210 km/h.

Výkon 107 kW (145 k) sa v dnešnej dobe môže javiť malý, veď podobný výkon malo Clio Williams v roku 1993. Navyše európske hot hatche tejto veľkosti, ako Clio RS a 208 GTI ponúkajú rovných 200 koní, čiže 147 kW a Fiesta ST im sekunduje s výkonom 134 kW (182 k). No, aj na našom trhu je ešte hot hatch s atmosférickým motorom a výkonom 100 kW (136 k), ktorý rozhodne dokáže nadchnúť. Je ním Suzuki Swift Sport. Po nedávnej skúsenosti s ním musím uznať, že toto autíčko predstavuje skutočne zábavné vozenie na každý deň, s ktorým sa dá vyblbnúť a nezožerie vám peňaženku. Práve jemu by mohlo Sandero RS konkurovať v našich podmienkach a verím, že pri spôsobe akým Renault Sport ladí podvozky, by jeho majitelia neboli sklamaní. Je preto škoda, že automobilka neplánuje jeho predaj aj v Európe, hoci kto vie, čo ukáže budúcnosť. Momentálne však Renault ohlásil tento model iba pre Južnú Ameriku a s jeho predajom začne už začiatkom budúceho roka v Argentíne.