Výroba modernizovaných modelov Enyaq a Enyaq Coupé štartuje začiatkom novembra 2023 a okrem chýbajúcich písmen „iV“ a nových nápisov ŠKODA v zadnej časti (navrhnutých v rámci chystaných štylistických zmien celej značky) nájdete vzadu tiež nové označenie 85 a 85x

Automobilka ako dôvod uvádza príchod výkonnejšieho elektromotora na zadnej náprave a vylepšenému manažmentu batérie, ktorý prináša predĺženie dojazdu i rýchlejšie nabíjanie.

Enyaq 85 má odteraz elektromotor s výkonom zvýšeným zo 150 na 210 kilowattov, teda z 204 na 286 koní, takže pri akcelerácii sa tento model dostane z miesta na stovku za 6,7 sekundy, o dve sekundy rýchlejšie ako pôvodná verzia 80.

Dojazd sa konštruktérom podarilo predĺžiť z 510 na 565 kilometrov (podľa metodiky WLTP) a v prípade Coupé na 576 kilometrov, pričom z 10 na 80 percent baterku na rýchlonabíjačke dostanete v ideálnych podmienkach za 28 minút.

Enyaq 85x s pohonom oboch náprav má odteraz tiež zvýšený systémový výkon na 210 kW (286 koní), čo predstavuje nárast o 15 kW (21 koní). Vďaka tomu sa zlepšilo zrýchlenie oboch karosárskych verzií z 0 na 100 km/h o tri desatiny sekundy, na výsledných 6,6 s.

Aj v tomto prevedení auto zvládne nabíjanie výkonom 175 kW, pričom Škoda uvádza dojazd 538, respektíve 548 (kupé) kilometrov.

Polepšil si tiež Enyaq RS. Jeho výkon stúpol z 220 kW (299 koní) na 250 kilowattov, čo je 340 koní a tomu zodpovedá tiež zaujímavejšia dynamika. Kým doteraz „eReSo“ dávalo stovku za 6,2 sekundy, odteraz oba modely vystrelia z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy.

Maximálna rýchlosť 180 kilometrov za hodinu sa nemení, odteraz ale toto tempo platí aj pre Enyaqy 85 a 85x, zatiaľ čo pri výbehovom aute 80/80x to bolo 160 km/h.

K ďalším dôležitým novinkám modelového roka 2024 patrí funkcia predhrievania batérie – buď automaticky, zadaním rýchlonabíjačky do navigácie ako najbližší cieľ, prípadne ho môžete aktivovať manuálne, v menu infotainmentu.

K menej viditeľným zmenám patrí trochu iné usporiadanie tlačidiel na palubnej doske, automatické zamykanie auta, ak od neho vodič odíde s kľúčom v ruke (ide o súčasť paketu Clever) a pretože Enyaq ´24 dostal tiež nový software (verziu 4.0), čakajte tiež prepracované užívateľské prostredie.

zdroj: Škoda