Octavia prvej generácie oslávila v tomto roku 25. narodeniny. Najmä po cestách bývalého Československa ešte stále jazdí dosť áut tohto typu, hoci veľká časť už dnes nie je v bohvieakom stave. Odrážajú to ceny pohybujúce sa od niekoľkých stovák po pár tisíc eur. Aktuálne si však svojho nového majiteľa v Prahe hľadá aj jedna „oktávka“, ktorá má nevídanú cenovku 1 199 900 Kč (asi 47 500 eur).

Ručná výroba vo vývojovom centre

Strieborný liftback pochádza z roku 2000 a má najazdených zhruba 200-tisíc kilometrov. Ako teda môže byť v ponuke za takmer 50-tisíc? Dôvodom je jeho výnimočnosť, ide totiž o variant Long navrhnutý pôvodne ako reprezentatívne vozidlo pre vtedajšieho českého premiéra Miloša Zemana. Vznikol ručne v mladoboleslavskom vývojovom centre Česana.

Od sériových exemplárov sa tento špeciál odlišuje predĺžením v oblasti stredového stĺpika. Ten je zväčšený o 80 milimetrov, čo celkovú dĺžku dostalo na 4 591 mm. Rázvor náprav sa natiahol na 2 592 mm. Z extra miesta ťažili cestujúci na zadných sedadlách, ktorí v prvej generácii tejto Škody nemali v oblasti nôh miesta nazvyš. Na rozdiel od nástupcov.

Octavia Long bola dostupná výhradne vo vrcholnom vyhotovení Laurin & Klement. Štandardne teda dostala kožené čalúnenie či drevené obklady, v rámci vybavenia boli v ponuke napríklad výklopné stolíky, telefón či modrý maják. Predávaný exemplár natiahnutého liftbacku má pod kapotou 1,8-litrové benzínové turbo. Dosahuje výkon 110 kW (150 k), ktorý na predné kolesá posiela päťstupňová manuálna prevodovka.

Octavia Long sa politikom nepáčila

Z tohto modelu chcela česká automobilka vyrobiť 250 exemplárov, nakoniec však podľa dostupných informácií vzniklo len desať percent tohto objemu. Politikom sa totiž vozidlo veľmi nepozdávalo. Dnes je preto Škoda Octavia Long poriadna rarita, jeden z pravdepodobne 25 zmontovaných kusov ponúka pražský predajca Auto Bobok. 

Aktuálne požadovaná cena prekonáva tú pôvodnú. Natiahnutý model sa mal v dobe vzniku predávať za 810-tisíc českých korún, čo je podľa dnešného kurzu asi 32-tisíc eur. Pri neskorších verziách kúpna suma stúpla na 900-tisíc (zhuba 35 700 eur).

Zdroj: auto.cz

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov